دکوراسیونی زیبا با وسایل دورریختنی

شاید تصمیم به تغییر دکوراسیون خانه تان داشته باشید اما بودجه کافی برای این کار نداشته باشید، بهتر است خودتان دست به کار شوید و به وسایل دورریختنی جان دهید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ما در اینجا به شما نشان داده ایم که چگونه می توانید اتاق های خانه تان را با وسایل تزئینی بسیار کوچک که کار دستتان بوده و به راحتی می توانید آنها را درست کنید، زیبا ساخته و چیدمانی زیبا و جدید با خلاقیت های خودتان داشته باشید.

قفسه های کتاب

۱۰۱۷۳۰۱۳۱٫jpg.rendition

بهتر است قفسه هایی کوچک را در دو طرف شومینه قرار داده و داخل آنها را با کتاب پر کنید. مهم این است که این قفسه ها باید کوچک و در نهایت دو طبقه باشد تا جای کمی را اشغال کند و وسیله ای پر استفاده است.

نکته: قرار دادن یک آینه بزرگ به یک گوشه دیوار هم بسیار ضروری است و بهتر است این آینه در قاب قهوه ای رنگ و در یک کنج باشد.

بالش چین دار

۱۰۱۷۳۰۱۳۱b.jpg.rendition

مواد لازم : نیم متر پارچه رنگی ساده نیم متر پارچه گلدار نخ و سوزن الگوی بالش

۱ - سه رنگ متفاوت پارچه را تهیه کرده و آنها را به صورت نوارهایی باریک در می آوریم و بهتر است اندازه عرض این نوارها با یکدیگر کمی متفاوت باشد تا هنگامی که روی هم می افتد زیباتر نشان داده شود.

۲ - هر کدام از نوارهای درست شده را چین می دهیم و دقت داشته باشید که چین های به وجود آمده دقیقا یک اندازه باشد .

۳ - نوارهای پارچه ای آماده شده را یکی یکی به صورت طبقه ای به هم می دوزیم و در واقع به مانند یک دامن پلیسه ای در می آوریم.

۴ - در آخر بالش مورد نظر را آورده و این تکه پارچه ای درست شده را روی یک طرف آن می دوزیم و برای دوختن آن دقت کنید که دورتادور آن کاملا دوخته شود و با این کار روی بالش را زیبا کرده و آن را روی مبلمان قرار می دهیم.

طاقچه شومینه

۱۰۱۷۳۰۱۲۸٫jpg.rendition

از انواع پارچه های رنگی و طرح دار و در عین حال بسیار ساده و زیبا استفاده کرده و آنها را قاب کرده و روی شومینه قرار می دهیم.

نکته : بهتر است از قاب های مشکی رنگ استفاده شود تا جلوه بیشتری پیدا کند.

دیوار تلویزیون

۱۰۱۷۳۰۱۳۳٫jpg.rendition

به جای آنکه تلویزیون را روی یک دیوار ساده نصب کنید بهتر است در ابتدا روی دیوار مورد نظر یک قاب سیاه رنگ و بزرگتر از اندازه تلویزیون نصب کنید و سپس داخل آن تلویزیون را قرار دهید تا نمای زیباتری پیدا کند.

کاسه کاغذی

۱۰۱۷۳۰۱۲۹٫jpg.rendition

از انواع کاغذ روزنامه ها و مجله ها استفاده کرده و کاسه های کاغذی درست می کنیم. ۱ - کاغذهایی که استفاده می شود بهتر است طرح های زیبایی داشته و در نهایت آنها را در قالب یک کاسه برش می زنیم.

۲ - تمامی این ها را به کمک چسب به هم می چسبانیم و تا شکل یک کاسه در آید.

۳ - بهتر است بعد از آن که فرم کاسه درآمد ،روی آن چند لایه ی دیگر از کاغذ بچسبانیم تا به صورت مقوایی کاملا ضخیم در بیاید .

۴ - در این مرحله روی کل سطح کاسه را با پلاستیک می پوشانیم و در واقع لایه ی رویی آن پلاستیکی می شود تا به هنگام خیس شدن از بین نرود.

شومینه

۱۰۱۷۳۰۱۱۵٫jpg.rendition

شومینه خانه بهتر است با کاشی های مرمری درست شود .معمولا شومینه در اتاقی که بیشتر در آن جا می نشینید قرار دارد و بهتر است از موزاییک و کاشی های مرمری کاملا سفید رنگ برای درست کردن آن استفاده شود .

نکته : بهتر است بر روی میز وسط مبلمان این قسمت از خانه همان کاسه کاغذی را قرار دهیم.

دیوار میز ناهارخوری

۱۰۱۷۳۰۱۱۶٫jpg.rendition

دیوار نزدیک به میز ناهارخوری را در نظر گرفته و روی آن قاب هایی زیبا نصب می کنیم. برای درست کردن این قاب ها بهتر است از بوم و پارچه استفاده کنید، به این ترتیب که روی بوم پارچه های ساده ای را چسبانده و بعد طرح هایی مشکی رنگ روی آن استنسیل می کنیم و یکی یکی آنها را به دیوار نصب می کنیم. یک رومیزی بسیار زیبا که روش درست کردن آن را در تصویر بعدی گفته ایم را هم روی این میز قرار می دهیم.

رومیزی پارچه ای

۱۰۱۷۳۰۱۱۹٫jpg.rendition

این رومیزی بسیار باریک و ظریف است و برای قرار دادن زیر گلدان بسیار مناسب است و می توان آن را روی میز انداخت . ۱ - در ابتدا پارچه های رنگی را به صورت نوارهای باریکی درآورده و آنها را به صورت مارپیچ به هم وصل کرده و در نهایت تعداد زیادی گل های پارچه ای درست می کنیم.

۲ - در این مرحله تمامی این گل های پارچه ای درست شده را به هم کوک زده و وصل می کنیم و در نهایت یک تکه قالیچه ای شکل درست می کنیم.

دیوار بالای کمد موجود در راهرو

۱۰۱۷۳۰۱۲۲٫jpg.rendition

می توان به دیوار یک سری طبقات چوبی کوبیده و برای این کار بهتر است تمامی آنها را با اسپری مشکی و مات رنگ زده تا نمای زیباتری پیدا کند. سپس روی تمامی آنها یک سری وسایل زیبا قرار می دهیم. مثلا روی یک طبقه فنجان های زیبا و روی دیگری یک جام زیبای بنفش رنگ قرار می دهیم و به این ترتیب یک گوشه از این دیوار را به این زیبایی تزئین می کنیم. یک دسته گل کاغذی روی میز زیر این دیوار قرار می دهیم که در تصویر بعدی روش درست کردن این گلدان زیبای کاغذی را به شما یاد داده ایم.

دسته گلی از گل های کاغذی

۱۰۱۷۳۰۱۲۲b.jpg.rendition

دسته گلی زیبا از گل های رنگی که اصلا احتیاجی به آب دادن ندارد! مواد لازم : کاغذ پانچ یا سوراخ کن لوله های پلی اکریلونیتریل برای ساقه دکمه.

۱ - برای درست کردن گلبرگ ها در ابتدا کاغذهای رنگی تهیه کرده و آن ها را به صورت نوارهای باریکی برش می زنیم.

۲ - دو سر این نوارهای باریک و کوتاه را با پانچ سوراخ کرده و سپس تمامی آنها را به صورت لوله در آورده، طوری که تمامی سوراخ ها به یک نقطه برسند.

۳ - حال در این مرحله باید یک دکمه روی این سوراخ بدوزیم و با این کار تمامی گلبرگ ها را به هم متصل کنیم. وسط گلبرگ ها با این دکمه زیبا می شود. به این ترتیب تعداد زیادی از این گل های کاغذی را درست کرده و تمامی آنها را به لوله هایی که داریم می چسبانیم و آنها را در گلدان قرار می دهیم.

منبع: سایت سیمرغ

دیدگاه تان را بنویسید