پدربزرگ یک دوست دارد که اسمش قاسم است. او باغبان است. گاهی پیش پدربزرگ می آید و برایش بوته‌ی گل می آورد. دیروز وقتی به خانه ی پدربزرگ رفتیم، من یک گل صورتی توی باغچه دیدم و گفتم: وای!.. پدربزرگ! این گل را قاسم این جا کاشته؟ پدربزرگ اخم کرد و گفت: کی؟ گفتم: قاسم! پدربزرگ گفت: قبل از اینکه جوابم را بدهی خوب فکر کن! کی؟ گفتم: قاسم آقا! پدربزرگ گفت: بله این گل را قاسم آقا این جا کاشته. یادت باشد، قاسم آقا از تو بزرگ تر است. باید همیشه با احترام اسم او را بگویی. احترام گذاشتن به بزرگ ترها، کاری است که خداوند را خوشحال می کند.

این بخشی از داستان مجموعه فرشته ها در هفته نامه دوست خردسال است. شماره 465 هفته نامه "دوست خردسال" منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وخبری جماران،در اولین مطلب این شماره از دوست خردسال،داستان کوتاهی با عنوان "قرمز" به قلم فروزنده خداجو درج شده است. بخش فرشته های این شماره به اهمیت احترام به بزرگتر اختصاص دارد. در ادامه نقاشی با وصل کردن نقطه ها است که خردسالان پس از تکمیل آن باید تصویر به وجود آمده را رنگ آمیزی کنند، در این شماره نقاشی کردن یک خرس به خردسالان آموزش داده شده است. لانه ی کرم نیز شعری از مهری ماهوتی در این شماره آمده است.

روی جلد هر شماره از دوست خردسال تصویر شیء یا موجود زنده ای مثل صندلی، شترمرغ، گردو ، اتو ، جوجه و ...ترسیم شده است که در صفحه اول در مورد خودش و کاردبردش برای خردسالان صحبت کرده و بچه‌ها را دعوت می‌کند که برای دیدن مجله همراهش بیایند. این شماره تصویری از یک کاسه را روی جلد خود دارد و کودکان را به خواندن مجله دعوت می کند.

مجله دارای بخش های داستان، شعر، نقاشی، داستان تصویری، بازی، جدول و سرگرمی است. داستان های مجله به صورت ترکیب داستان تصویری و متن، داستان و کمیک استریپ است. داستان های تصویری نشریه، کودکان را تشویق به مشارکت درخواندن داستان همراه با بزرگترها (داستان مشارکتی ) می کند. "داستان تصویری" داستان مصوری است که به جای نوشتن نام برخی از شخصیت‌ها تصویر آنها در متن جای دارد و کودک نیز در خواندن متن همراه می شود. "چه طوری شنا کنم" داستان تصویری این هفته دوست خردسال است.

"جیقیل" نیز شخصیتی است که "مانا نیستانی" آن را خلق کرده و هر بار داستان‌های مصور طنز جیقیل بچه ها را می‌خنداند. "خانه ی ییلاقی" عنوان داستان این هفته جیقیل است. داستان همیشه برایم بوق می زند از فریبرز لرستانی، قصه حیوانات و ترانه ها و جدول، بازی، کاردستی عنوان برخی از مطالب این شماره دوست خردسال است.

"افشین علاء" و "مرجان کشاورزی آزاد" سردبیران این مجله هستند و "محمدحسین صلواتیان" نیز تصویرگری آن را برعهده دارد. این مجموعه ویژه خردسالان طراحی شده است و علاوه بر جنبه های آموزشی، تفریحی و سرگرمی، افزایش مهارت های عملی خردسالان نیز از اهداف اصلی آن است. به همین علت بخش هایی نظیر کاردستی، رنگ آمیزی و شمارش اعداد نیز در آن گنجانده شده است.

دوست خردسال شنبه هر هفته برای کودکان منتشر می‌شود. صاحب امتیازی این مجله را که نهمین سال انتشار خود را می گذراند،مؤسسه تنظیم و نشر آثارامام خمینی(س) بر عهده دارد و با هدف ایجاد رابطه معنوی میان خردسالان و حضرت امام(س) و معرفی چهره ای غیررسمی و صمیمی از ایشان به خردسالان و افزایش سطح مهارت نونهالان منتشر می شود.

دوست خردسال در26 صفحه و در قطع ۲۲در۲۲سانتی متر به شکل چهار رنگ به چاپ می رسد. دوست خردسال را می توان هر شنبه برای گروه سنی الف، از روزنامه فروشی ها تهیه کرد و علاقمندان برای اشتراک نیز می توانند با شماره تلفن 66706833-021 تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.