از ویژگی‌های این اثر، غنای محتوا، استناد به آیات و روایات فراوان، طرح مباحث نظری اخلاق و عرفان و اشاراتی بی‌شمار به دقایق عرفانی و نکات بدیع و نظری در این زمینه است.

«بر کرانه شرح چهل حدیث امام خمینی (ره)» به قلم جواد محدثی ویژه تدریس در حوزه‌های علمیه از سوی نشر هاجر منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، این اثر دربردارنده 40 حدیث از ائمه اطهار (ع) است که امام خمینی (ره) شرحی بر این احادیث نوشته بودند. چون فهم بسیاری از مطالب بیان شده توسط امام خمینی (س) در کتاب شرح چهل حدیث آن بزرگوار، به دلیل سنگینی مطالب و طرح مباحث فلسفی، برای مخاطبان معمولی دشوار بود. به همین دلیل، محدثی کوشیده است تا با امروزی‌تر کردن ساختار جملات، تلخیص مباحث طولانی با حفظ وفاداری به متن، روان نمودن وازه‌ها و شرح اصطلاحات فلسفی و عرفانی، اثری ارائه دهد تا همه خوانندگان به مفاهیم بیان شده از قلم امام خمینی (ره) آگاهی یابند.
پیشگفتار این اثر در رابطه با ارزش شرح چهل حدیث امام خمینی (ره)» می‌گوید: « کتاب ارجمند «شرح چهل حدیث» اثری پرسود و دستورالعمل اخلاقی است که دل و دیده رهپویان خودسازی را به سوی خود کشیده است. همراهی و آمیختگی مباحث اخلاقی آن کتاب با آیات الهی و روایات معصومین (ع) یکی از ویژگی‌های این اثر است که لطایف و ظرایف معرفتی و اخلاقی در ذیل آن‌ها جلوه‌ای فزاینده یافته است.»
در مقدمه، نویسنده به قسمتی از ویژگی‌های اثر اشاره کرده و می‌گوید: « از ویژگی‌های این اثر، غنای محتوا، استناد به آیات و روایات فراوان، طرح مباحث نظری اخلاق و عرفان و اشاراتی بی‌شمار به دقایق عرفانی و نکات بدیع و نظری در این زمینه است.»
این اثر دربردارنده احادیثی پیرامون ریا، کبر، نفاق، عصبیت، توکل، خوف، امتحان الهی و... آمده است.
«بر کرانه شرح چهل حدیث امام خمینی (ره)» در 10 هزار نسخه و به قیمت 5300 تومان از سوی انتشارات هاجر منتشر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.