جلد سوم کتاب" مبانی تحریرالوسیلة امام خمینی " تالیف آیت الله محمد مومن قمی که به بحث حدود می پردازد به زبان عربی و در 500 نسخه منتشر شد.

جلد سوم کتاب "مبانی تحریرالوسیلة امام خمینی(س)" که به بحث حدود می پردازد توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) منتشر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،‌ جلد سوم کتاب" مبانی تحریرالوسیلة امام خمینی "(کتاب الحدود) تالیف آیت الله محمد مومن قمی به زبان عربی در 500 نسخه منتشر شد.
"مبانی تحریر الوسیله" عنوان کتابی است در سه جلد که به شرح استدلالی کتاب القضا و الشهادات و حدود، کتاب شریف تحریر الوسیله حضرت امام خمینی (س) می پردازد.
دو جلد از این مجموعه ارزشمند فقهی سال های قبل انتشار یافت و اینک انتشارات عروج جلد سوم آن را در سه فصل "ویک خاتمه"منتشر کرده است. در این جلد از مبانی تحریر الوسیله، حد مسکر، حد سرقت و حد محارب هر کدام در فصلی جداگانه مورد بررسی دقیق و اجتهادی قرار گرفته است.
همچنین در خاتمه و تحت عنوان "فی سایر العقوبات" مباحثی مانند بحث ارتداد و اقسام و احکام مرتد به بحث گذاشته شده است.
تحریرالوسیلة، مهمترین و جامع ترین رساله فتوایی امام خمینی و یکی از ماندگارترین آثار فقهی شیعه امامیه است، که از ابتدای تألیف تاکنون، همواره مورد شرح و تعلیقه فقهای پس از مؤلف قرار گرفته است. این کتاب، تحریر و تکمیل کتاب گرانسنگ "وسیلة‌النجاة آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی "است . از امتیازات کتاب تحریرالوسیله پرداختن به مباحث مستحدثه است که سایر فقها تا زمان حضرت امام خمینی(س) کمتر بدان می پرداختند.
تاکنون در شرح و تعلیقه و تفسیر کتاب تحریرالوسیله حضرت امام خمینی(س) در مجموع بیش از سی عنوان کتاب در بیش از صد جلد و بالغ بر 45000 صفحه نوشته شده است که برخی از آن ها نیز ده ها بار تجدید چاپ شده اند. این کتاب هم اکنون از کتب مبنایی تدریس و تحقیق در حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی محسوب می شود و مورد توجه محققین و مدرسین است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.