کتاب «هی یو» با بیان خاطراتی از زندان آمریکایی ها در عراق به قلم سعید ابوطالب، روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، کتاب «هی یو»، خاطرات سعید ابوطالب از زندان آمریکایی ها در عراق در 296 صفحه منتشر شد.

این اثر که درواقع وقایع نگاری یک مستند ناتمام محسوب می شود، از سوی انتشارات سوره مهر با بهای 130000 ریال در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب خود آورده است: «ماجرا از زمانی آغاز شد که برای ساخت فیلم مستندی با موضوع شرایط عراق بعد از آغاز حمله نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در سال 1382 به این کشور سفر کردم.

قرار بود این مستند را برای شبکه دو تلویزیون ایران بسازیم که اگر تمام می شد نامش را مرداب سرزمین افسانه ها می گذاشتیم، اما نشد. در این ماموریت محمدناصر پورصالحی که پیش از این در سال های دفاع مقدس کنار هم بودیم و تجربه ساخت مستند «صبرا و شتیلا» را با هم در لبنان داشتیم و سهیل کریمی که کمی پیش از این سفر او را می شناختم و در تولید مستندهای «رقص فقر» و «گزارشی از شرق» همراهی ام کرده بود، حضور داشتند.

من و سهیل دهم تیرماه در مسیر کوت به حله به اسارت تفنگدارهای دریایی آمریکا درآمدیم و چهار ماه بعد آزاد شدیم و از مرز شلمچه نیروهای انگلیسی ما را تحویل مقامات ایران دادند.»

این کتاب در 5 فصل به رشته تحریر درآمده و نویسنده در صفحات 235 تا 237 اسامی ایرانیان زندانی در بوکا را ذکر کرده که در میان این اسامی، سعید ابوطالب، سهیل کریمی، مهدی حسنی، علیرضا کاظمیان، اکبر نعیمی، غلامعلی خسروی، محمد کمانکش، افشین ملکی، علی حسین بابایی، محمد سعید حسن منافی، صادق نوبری و عظیم پرستش دیده می شوند.

در بخش های پایانی این اثر همچنین اسناد، مدارک و تصاویری از آخرین اسکناس های 250 دیناری چاپ شده در عراق، میجر گرتی فرمانده وقت اردوگاه بوکا و گوین افسر تفنگداران دریایی آمریکا در دیوانیه در معرض دیده علاقه مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.