درسنامه عرفان نظری امام خمینی(س) نوشته محمدرضا غفوریان، عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در پیش گفتار این کتاب آمده است: همه آنان که شخصیت امام خمینی را بررسی کرده اند، این نکته را به روشنی دریافته اند که یکی از بنیادی ترین ابعاد شخصیت وی، باور جدی و عمیق به عرفان است. هر کس با هر انگیزه و دیدگاهی آشکارا در می یابد که هم تلاشهای علمی و عملی او در رشته های گوناگون فرهنگ دینی و هم کوشش های او در عرصه مسایل اجتماعی و سیاسی، از آگاهی گسترده و اعتقاد عمیق وی به عرفان تاثیر پذیرفته است. افزون بر این در دهه های فشار و سرکوب و سخت، که از بیرون و درون به حوزه ها و روحانیت یورش جانکاهی آورده بود، یکی از عالمان و استادانی که در برافروختن شعله فروزان علوم عقلی و عرفانی تلاش می کرد، همو بود.
درسنامه عرفان نظری امامی خمینی شامل سه بخش عمده است که بخش اول با عنوان ساماندهی و انسجام درونی به موضوع ادبیات شیوا و سامانمند، انسجام منطقی محتوا، سامانمندی در متون عرفان آثار عرفانی ابن عربی و آثار عرفانی بعد از او و موضوعات دیگر پرداخته است.

محمدرضا غفوریان در بخش دوم این کتاب به موضوع دیدگاه ها و نوآوری های عرفان نظری پرداخته است و غیب الذات،احدیت، عماء و واحدیت را مورد دقت نظر قرار داده است.

در صفحه 188 حضرات خمس و در ادامه دیدگاه های عارفان و دیدگاه امام خمینی در باره موضوع مورد مطالعه را مورد بررسی قرار داده است.

سفرهای چهارگانه دیگر موضوعی است که به تفکیک توضیحاتی پیرامون آن داده شده است.

عرفان در دامان تشیع موضوع اصلی آخرین بخش از کتاب را تشکیل می دهد که در آن سخن آیت الله مطهری درباره سرچشمه عرفان، مایه های تشیع در آثار حیدر آملیو نقد برخی روایات و نقل های عامه و نکوش گوشه گیری عارفان از دیگر سرفصل های این درسنامه محسوب می شوند.

درسنامه عرفان نظری امام خمینی در سال 95 و با شمارگان 1000 با قیمت 125001 در 240 صفحه منتشر و در دسترس علاقمندان و دانشجویان قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.