کتاب بررسی آیات معاد در آثار امام خمینی(س) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مؤسسه چاپ و نشر و عروج کتاب بررسی آیات معاد در آثار امام خمینی (س) با گردآوری علی رقیمی گیتی را منتشر کرد.

در مقدمه این کتاب که در 10 فصل تنظیم شده است آمده است: موضوع این این کتاب پیرامون معاد موضوعی است که هر کس در خور استعداد خویش به بحث و گفتگو پرداخته است. تا جایی که برخی از انبیا که در قرآن ذکر شده است با کمال شهامت از خداوند متعال مسئلت نموده اند که این استخوان ها چگونه زنده می شوند؟

در بخشی دیگر از مقدمه مؤلف آمده است: این کتاب در بردارنده مباحثی از اندیه های قرآنی حضرت امام خمینی پیرامون آیات معاد است که نویسنده با امداد الهی و دعای خیر ذوات قدسیه آن را در فصول ده گانه تنظیم کرده و سامان بخشیده است. در این تحقیق مضوع معاد و مسائل مربوط به آن در پاره ای موارد به طور صریح و آشکار و در برخی موارد به طور رمز و اشاره چنان تبیین واقع شده که هر کس می تواند در حد توانایی خود از این بوستان خوشخ ای بچیند و آن را ره توشه فعالیت های فکری و عملی خود قرار دهد.

در فصل یکم کتاب بررسی آیات معاد در آثار امام خمینی به بررسی پیش نیازهای علمی موضوع؛ رابطه انسان با پدیده معاد و تفاوت معاد انسان با سایر موجودات پرداخته شده است.

گفتار دوم این فصل ضرورت پی جویی بحث معاد را مورد دقت نظر قرار داده و در گفتار سوم پاره ای از آثار اعتقاد به معاد را مورد کنکاش قرار داده است.

در فصل دوم این کتاب نیز دلایل اثبات معاد از جمله تجرد تفس، بقای روح و حیات آن و برهان عدالت و فطرت تشریح شده است.

فصل سوم کتاب آیات معاد به موضوع مرگ به عنوان دروازه عالم برزخ اختصاص پیدا کرده است.

عالم برزخ عنوان فصل چهارم کتاب است که در آن زیرعنوان هایی از جمله اثبات حیات در برزخ، ویژگی های عالم برزخ و سیمای برزخیان به چشم می خورد.

فصل پنجم به به موضوع دنیا و آخرت پرداخته است و در فصل ششم قیامت موضوع بحث است.

صراط،، بهشت و پاداش، دوزخ و مجازات پلیدفکران عناوین دیگر فصل های آیات معاد را شامل می شود.

آخرین فصل از این اثر تحقیقی تالیفی با عنوان تجسم اعتقادات و اخلاق و اعمال ضمن پرداختن به تناسب میان اعمال و کیفر، تحذیر از پیامد اعمال، هماهنگی با تجسم آن و دیگر مفاههیم مرتبط پرداخته شده است.

بررسی آیات معاد در آثار امام خمینی تحت نظارت چاپ و نشر عروج وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در سال 1395 با شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 15000تومان در 307 صفحه چاپ و منتشر شده است و علاقمندان به موضوع می توانند این کتاب را از کتابفروشی های معتبر و مراکز عرضه کتب منتشر شده مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام تهیه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.