معاون وزیر خارجه روسیه درباره نشست 19 ژوییه کمیسیون مشترک برجام در وین گفت:‌ اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره برخی مشکلات از جمله مشکلات مرتبط با رفع تحریم‌های یک‌جانبه ایالات متحده و اتحادیه اروپا به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش جماران، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره‌کننده ارشد روسیه در توافق هسته‌ای ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفکس درباره نگرانی تهران از تاخیر آمریکا و اتحادیه اروپا در اجرای تعهدات‌شان تحت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و تاثیر آن در تضعیف برجام گفت:‌ همکاران ایرانی ما به درستی خاطرنشان کردند با وجود این که تعداد قابل توجهی از تحریم‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا لغو شده است اما شرکت‌های بین‌المللی عجله‌ای برای بازگشت به ایران ندارند. این موضوع اتهام قصور واشنگتن و بروکسل (اتحادیه اروپا) را روشن می‌کند.

او درباره ادعاهای غرب مبنی بر این که ایران تلاش دارد با نقض قطع‌نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به کالاها و تکنولوژی‌های دارای کاربرد دوگانه دست یابد گفت:‌ ماهیت این اتهامات و منطق این اقدامات کشورهای غربی نامشخص است. قطع‌نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل یک مکانیزوم ویژه‌ای را مقرر می‌کند به نام "کانال خرید" که طی آن کشورها می‌توانند پیشنهادهای خود را درباره ارسال کالاها و تکنولوژی‌های دارای کاربرد دوگانه از فهرست کنترلی گروه تامین کنندگان هسته‌ای ارائه کنند.

ریابکوف اضافه کرد:‌به عبارت دیگر یک مکانیزم قانونی وجود دارد که طی آن هر ساختار یا سازمانی که علاقه‌مند ارسال این کالاها به ایران است باید از آن استفاده کند.

این عضو ارشد تیم مذاکره کننده روسیه اظهار کرد: در مجموع اجرای برجام تداوم‌پذیرتر می‌شود. البته برخی مشکلات وجود دارند اما برجام یک نهاد ویژه یعنی کمیسیون مشترک دارد که فورا این مشکلات را برطرف می‌کند. این کمیسیون مرتب برای پرداختن به مشکلاتی که پدید می‌آید تشکیل جلسه می‌دهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.