پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

روایت بادامچیان از شهید عراقی در گفت وگو با پرتال امام خمینی(س):

مردی که امام را «حاج آقا جون» خطاب می کرد

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، در طول دوران مبارزات طولانی علیه نظام شاهنشاهی، یاران بزرگی را تربیت و به جامعه معرفی کرد، یکی از یاران امام که در مقاطع خاص حضرت امام را همراهی کرد، حاج مهدی عراقی بود که به همراه فرزندش توسط گروهک فرقان به شهادت رسید. حضرت امام در دیداری که با خانواده آن شهید داشت، از آن شهید با تعابیر خاصی یاد کرد. از جمله این که او را به اندازه 20 مرد دانست و مردن در بستر را برایش کم عنوان کرد. این تعابیر پرتال امام خمینی (س) را بر آن داشت تا در گفت و گویی با اسداله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و از یاران قدیمی و هم رزم آن شهید، سابقه فعالیت های سیاسی مرحوم عراقی، دلایل ترور ایشان به دست گروه فرقان و علت محبت خاص امام (س) به ایشان را واکاوی کند.

بخشی از صحبت های اسداله بادامچیان در ادامه می آید:

ـ عراقی یک شخصیت ویژه از دیدگاه رهبر یک انقلاب جهانی است. امام که یک انسان شناس به تمام معنا، رهبر یک انقلاب، تحول آفرین و مجدد اسلام در سده خویش است، از عراقی چنین تعریف هایی کرده است. واقعاً عراقی مصداق «ان یکن منکم عشرون صابرون یغلبوا مأتین» بود.

ـ اینکه چرا عراقی را شهید می کنند، چرا فرقان شهید می کند، چرا امام آن حرف ها را در موردش می زند، چرا تنها کسی است که امام به تشییع جنازه اش می رود و چرا اینطور مورد عنایت امام قرار می گیرد؛ نکات قابل تأملی است.

ـ فرقان یک سازمان آمریکایی منافق است؛ یعنی شخص اکبر گودرزی نیست. اکبر گودرزی آدمی نیست که دارای چنان موقعیت ویژه ای باشد؛ البته او آدم بااستعدادی بود. آن زمان هم که طلبه بود، بسیار با استعداد کار می کرد؛ اما استعداد غیر از این است که طرف موقعیت داشته باشد و مردم تابعش شوند. کشتن عراقی یک طراحی در استراتژی براندازی نظام است که مهره ها و عناصر اصلی امام را شهید کرده و امام را از یارانش محروم کنند تا بتوانند نقشه براندازی شان را انجام دهند.

ـ در اغلب جریان های انقلاب، نقش برجسته آقای عراقی مشخص بود.

ـ عراقی با امام هم خیلی رفیق بود. امام را «حاج آقا جون» خطاب می کرد. امام هم خیلی به او علاقه مند بود.

متن کامل این گفت و گو را در پرتال امام خمینی (س) بخوانید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.