مشاور ارشد نظامی مقام معظم رهبری در یادواره شهدای مدافع حرم با عنوان سپیدجامگان حریم حرم گفت: چطور ممکن است که آمریکایی که با نفوذ خود اجازه تبادل یک دلار با کشورهای دیگر را به ما نمی‌دهد، نتواند داعش را کنترل کند، پس نتیجه می‌گیریم که داعش ارتش سری آمریکا است.

به گزارش جماران، سردار سیدیحیی رحیم‌ صفوی، مشاور ارشد نظامی مقام معظم رهبری در یادواره شهدای حرم که با عنوان سپیدجامگان حریم برگزار شد، با بیان اینکه پیامبر(ص) برای امیرالمومنین طلب شهادت می‌کرد و امام علی(ع) تا یازدهمین امام به شهادت رسیدند، گفت: شهید بالاترین ارزش وجودی‌اش را برای رضای خدا می‌دهد و ارزش خون شهید جاودانگی آن است.

وی در ادامه با بیان خاطره ای از امام راحل مبنی بر جایگاه رفیع شهدا گفت: در آذرماه سال ۶۰ عملیات آزادسازی بستان طریق القدس را تشکیل دادیم که دارای سه تیپ بود، که هر تیپ ۷۰ هزار نیرو داشت و در هر تیپ بالای بیش از ۲۰۰ نفر شهید شدند، فرماندهان تیپ ها بابت تعداد شهدا ناراحت بودند که بنده و آقای محسن رضایی نتوانستیم آنان را متقاعد و آرام کنیم.

مشاور ارشد نظامی مقام معظم رهبری در ادامه افزود: با ۳ نفر از فرماندهان خدمت امام راحل رسیدیم که وی از شنیدن تعداد شهدا ناراحت شدند و پس از اندکی فرمودند: بروید خدا را شکر کنید که در این برهه از زمان خداوند برای دفاع از قرآن و اسلام این شهدا را به دنیا آورده است؛ اسماء شهدای شما از قبل در لوح محفوظ الهی ثبت شده، بروید با تدبیر عمل کنید و نگران نباشید.

صفوی، با بیان اینکه ۶۸ ماه است که جنگ نابسامان در سوریه آغاز شده است، افزود: آمریکا در عراق به دنبال حکومت لامذهب و لائیک زیرا و اکثریت پارلمان این کشور از شیعیان هستند و قدرت در دست آنان است؛ همچنین نخست وزیری را انتخاب کردند که رابطه خوبی با ایران دارد؛ آنها در افغانستان نیز نتوانستند کاری از پیش ببرنند.

وی با اشاراه به اینکه هیلاری کلینتون اقرار کرده است که القاعده و داعش را آمریکا ساخته است، بیان کرد: چطور ممکن است که آمریکایی که با نفوذ خود اجازه تبادل یک دلار با کشورهای دیگر به ما نمی‌دهد، نتواند داعش را کنترل کند!! پس نتیجه می‌گیریم که داعش ارتش سری آمریکا است و به آنان کمک کرده‌اند؛ در جنگ سوریه و عراق با راه‌اندازی جنگ نیابتی به دنبال این بودند که جنگ را به کشورهای اسلامی دیگر بکشانند تا امنیت اسرائیل تأمین شود.

صفوی ادامه داد: در جنگ تحمیلی ایران بیش از دویست هزار شهید داشتیم در حالی که مردم سوریه تاکنون سیصد هزار شهید داشته‌اند؛ همچنین ۹ میلیون نفر از مردم عراق، سوریه، و یمن آواره شده‌اند و مدیترانه قبرستان مهاجران شده است؛ قطعاً آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که از این موارد می‌برند.

مشاور ارشد نظامی مقام معظم رهبری با بیان اینکه سعودی ها در ۱۷ ماه اخیر ۷ میلیارد دلار بمب انگلیسی را بر سر مردم یمن ریختند، ادامه داد: بیشتر این شهدا را زنان و کودکان تشکیل داده است ولی مردم یمن همچنان مقاومت می کنند و سعودی ها را با شکست روبرو کرده اند.

وی با اشاره به اینکه محور مقاومت یعنی ایران، عراق، سوریه و لبنان در حال رسیدن به پیروزی هستند، افزود: اسرائیل و مستکبران جهان از رئیس جمهور جدید لبنان ناراحت هستند، به این دلیل که با ایران هم راستا است و از سوی دیگر بشار اسد و پدرش به عنوان روسای جمهور سوریه نیز از ایران حمایت می کردند و به مقام معظم رهبری وفادار بودند.

صفوی، در پایان بیان کرد: عقلانیت به ما حکم می‌کند که از محور مقاومت دفاع کنیم و نباید بگذاریم که دشمنان و داعش از مرزهای ما عبور کنند، درواقع باید بگوییم که شهدای حرم ما از روی عقل این مسیر را انتخاب کردند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.