دبیرکل مجمع جهانى اهل بیت(ع) با سفر به شهر "طوبى" با «شیخ مختار امباکى» خلیفه طریقه مریدیه کشور سنگال دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش جماران، «حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری» در این ملاقات با تشکر از دعوت شیخ امباکی برای شرکت در همایش این طریقه، بر عزم مجمع برای تعامل با جریان‌های تصوف سنگال تاکید کرد.

وی همچنین ضمن ابلاغ سلام ملت و رهبر ایران به رهبر طریقه مریدیه، از وی برای سفر به ایران و مشاهده فضای دینی و فرهنگی این کشور دعوت کرد.

خلیفه مریدیه سنگال نیز نیز ضمن خوش آمدگویى به آقای اختری و هیأت همراه اظهار داشت: عقاید و افکار اعضای فرقه مریدیه به افکار مردم ایران بسیار نزدیک است.

«شیخ مختار امباکی» با سپاس از دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) در دل سنگالی‌ها جای دارند.

وی همچنین تأکید کرد: ما از هرگونه تعامل سازنده با ایران استقبال می‌کنیم و خواهان تعامل دینى و اقتصادی بیشتر سنگال و ایران هستیم.

در سفر به شهر طوبی «صفی الله رمضانخانی» مشاور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در امور مجلس، «ابوالفضل علیزاده» رییس اداره آفریقای مجمع، «قشقاوی» سفیر و «سید حسن عصمتی» رایزن فرهنگی ایران در سنگال، «معتقدی» رییس شعبه جامعة المصطفی(ص) العالمیه در سنگال، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ار همراهی می کردند.

ملاقات با «آتو جاین» دبیرکل سازمان جوانان مریدیه و رئیس قدرتمند حزب الترقیه، بازدید از مسجد جامع طوبی، ادای احترام به مدفن «شیخ احمدو بامبا» مؤسس طریقه مریدیه و مصاحبه با چند شبکه رادیو و تلویزیونی سنگال از دیگر برنامه‌های انجام شده آقای اختری در شهر طوبی بود.

شایان ذکر است که دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و هیأت همراه، به دعوت رهبران دینی سنگال جهت شرکت در "همایش بین‌المللی هویت اسلامی ما و چالش‌های جهانی شدن" به این کشور سفر کرده‌ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.