رییس شورای سیاستگذاری ایمه جمعه کشور بابیان اینکه امام خمینی (ره ) بافکر و اندیشه خود نقشه سیاسی جهان را تغییر داد گفت: امروز همه پیشرفت ایران و جهان اسلام مدیون رهبری های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی روز یکشنبه در همایش مشترک ائمه جمعه استان یزد و روسای ادارات و نهادهای شهرستان ابرکوه که با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد برگزار شد با اشاره به برپائی نماز عبادی سیاسی جمعه خطاب به ائمه جمعه گفت: ائمه جمعه باید خطبه های نماز را کوتاه کنند و مطالبی در خطبه ها مطرح شود که نیاز جوانان را فراهم کند.

وی تاکید کرد: نماز جمعه یک سنگر قوی برای ولایت است و ما باید درجهت حضور بیشتر مردم دراین آیین عبادی سیاسی تلاش کنیم .
رییس شورای سیاستگذاری اعلام ائمه جمعه کشور اعلام کرد: هم اکنون در 850 نقطه کشور نماز عبادی و سیاسی جمعه برپا می شود و حدود 50 شهر کشور هم درخواست برای برپایی نماز جمعه دارند.
به گفته وی مدیران دستگاههای اجرائی سرمایه های عظیم جامعه هستند و مرزهای امنیت جامعه را حفظ می کنند و اگر یک مدیر شایسته از گردونه خارج شود خسارتش بیشتر از کارخانه ای است که تعطیل می شود.
وی خطاب به مدیران اضافه کرد: شورای اداری معنایش این است که کارهای اداری مردم را روان و مشکلات مردم را حل وفصل کند و نباید مردم امروز در اداره ها سرگردان شوند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: همه مسوولان به برکت همین مردم به این پست ها رسیدیم و کارگزاران دولت باید متعهد باشند درحالی که این پست ها و میزها امانت است.
وی همچنین به اهمیت آثار وابنیه های تاریخی اشاره کرد و افزود: خراب شدن یک آثار تاریخی یعنی آتش زدن یک فرهنگ است .
تقوی بابیان اینکه باید اهمیت میراث تاریخی وفرهنگی را برای جوانان تبین کنیم تصریح کرد: آثار تاریخی یک معدنی است که باید آن را درجهت رشد و بالندگی تفکرات کشف و استخراج کنیم .
فرماندار ابرکوه نیز در این همایش با ارائه گزارشی از محرومیت های این شهرستان گفت: مردم این شهرستان که شغل کشاورزی دارند با 800 حلقه چاه کشاورزی و بحران آبی مشکلات عدیده ای دسته پنجه نرم می کنند .
سید نبی رسولی بابیان اینکه ابرکوه نسبت به برخی شهرها کمتر توسعه یافته است، افزود: تسریع در ساخت راههای موصلاتی و کارخانجات در رشد و توسعه شهرستان نقش بسزایی دارد.
حجت الاسلام تقوی همچنین در سفر به ابرکوه علاوه بر شرکت در آیین سالروز ورود امام رضا (ع) به ابرکوه از مصلی بزرگ شهدای محراب این شهر دیدن کرد.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به اتفاق ائمه جمعه استان یزد با حضور در گلزار شهدای ابرکوه باقرائت فاتحه نسبت به شهدای والامقام ادای احترام کرد.
دیدار از درخت سرو 4500ساله ابرکوه بعنوان یکی از آثار طبیعی جهان از دیگر برنامه های رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بود.
شهرستان ابرکوه با دوبخش و 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی یزد واقع است که نماز جمعه در شهرهای ابرکوه و مهردشت هر هفته برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.