سید ابراهیم رییسی گفت: رای مردم در نظام ما تشریفاتی نیست و سرنوشت کشور را رقم می‌زند.

به گزارش جماران، سید ابراهیم رییسی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: از افتخارات نظام اسلامی ما این است که تمامی اجزای نظام با رای مردم رقم می خورد. مراجعه به ارای مردم اساس نظام را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه رای مردم در نظام ما تشریفاتی نیست و سرنوشت کشور را رقم می‌زند، گفت: مردم ما فرصتی دارند در هر انتخابات برای بازنگاهی به آنچه برگزیده‌اند و برای آینده کشور تصمیم می‌گیرند.

تولیت آستان قدس گفت: دولت‌های مختلفی آمده‌، اقدامات خوبی انجام داده‌ و گام‌هایی در جهت پیشرفت کشور برداشته‌اند که باید این اقدامات را ارج نهاد اما شرایط کشور در وضعیتی است که مردم سوال می‌کنند چرا بیکاری؟

وی با بیان اینکه مردم نگران رونق کسب و کارند، گفت: روستاییان، شهرنشینان و نخبگان می‌گویند کشور با این همه ذخایر و سرمایه‌های ارزشمند و با منابع عظیم انسانی آیا در شان ملت‌ما است که شخص بیکاری شرمنده خانواده‌اش شود؟

رییسی با طرح این پرسش که آیا برون رفت از این وضعیت امکان دارد؟ ادامه داد: جواب این است که با مدیریت فراجناحی و استفاده از همه توان کشور می توان مشکلات را حل کرد. در شرایط فعلی امکان تغییر و تحول وجود دارد. باید رویکردها اصلاح شود. باید هم از تولید حمایت شود و هم برای مردم در اقتصاد نقش قائل شویم. می‌توانیم اقتصادی ایجاد کنیم که با تکانه‌ها مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه از وضعیت کشور مطلعم گفت: بیش از سه دهه مدیریت داشته‌ام. آسیب‌ها را می‌شناسم. می‌توان بسیاری از ساختارها را اصلاح کرد. در مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی تمام تلاشم این بود که آنچه از حکم رهبری استفاده می‌شود برای خدمت به فقرا و مستمندان باشد اما از ناحیه مردم، طلاب، علما و دانشگاهیان از من دعوت شد. نظر من امتناع از ورود به انتخابات ریاست جمهوری بود. به همه گفته‌ام که بنایی برای حضور در انتخابات ندارم اما دیدن بسیاری از مشکلات مردم و تقاضاهای مختلف موجب شد به انتخابات ورود کنم پس حجت بر من تمام شد.

وی با بیان اینکه ملاک و میزان رای ملت است، گفت: وظیفه ما معرفی خود به مردم است. آنها که مرا نمی‌شناسند از منابع معتبر درباره من بپرسند چون برخی اظهار نظرها درباره من با اغراض همراه است.

رییسی با بیان اینکه حضور در انتخابات جزو تصمیمات بسیار سخت من بود، افزود: خود را منحصر به جریان خاص سیاسی نمیبینم. از مردم با مردم و در مردم خواهم بود.

وی همچنین گفت: کارهایی که شائبه انتخاباتی باشد در آستان انجام نمی‌دهیم.

رییسی اظهار کرد: بس است نوشتن حقوق شهروندی. حقوق شهروندی باید اجرا شود. امروز میدان اجرای حقوق شهروندی نه انشا نویسی برای حقوق شهروندی.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.