یک پیرمرد ۸۰ ساله لهستانی مسن‌ترین بازیکن فعال فوتبال دنیای توپ‌گرد شد.

جی پلاس، پیرمردی ۸۰ ساله اهل لهستان هم اکنون عنوان مسن‌ترین بازیکن فعال و شاغل در عرصه فوتبال جهان را به خود اختصاص داده است.

ریژارد کاچیس که در دسامبر سال ۱۹۳۶ به دنیا آمد، همچنان در عرصه فوتبال فعالیت می‌کند و در مستطیل سبز حضوری جدی دارد.

وی که از ابتدای دوران نوجوانی و جوانی به عنوان دروازه‌بان بازی کرده ، با داشتن ۱۶۷ سانتی‌متر قد از دروازه تیم باشگاهی آماتوری خود،همچنان مراقبت می‌کند.

وی با دریافت مجوز پزشکی ویژه‌ای در تیمی از دسته سوم شهر کراکو به میدان می‌رود.

*حضوری ثابت در دروازه با ۸۰ سال سن

کاچیس در سن و سالی که هم‌رده‌های او سال‌های بسیاری از دوره بازنشستگی را پشت سرگذاشته‌‌اند،‌همچنان به انجام فوتبال شور و شوق دارد و جالب این است در تیم آماتورهای کراکو، در ۱۰ سال اخیر حضوری ثابت و مستمر داشته است.

توماژ هاولریولیک، مدیر این تیم می‌گوید:همه ساله در آغاز فصل باشگاهی، اقدام به گرفتن تست از بازیکنان تیم می‌کنیم. اما تست از ریژارد کاچیس، به صورت ویژه انجام می‌گیرد. ما تمام نکات مورد نظر را با توجه به شرایط سنی که او دارد، مورد توجه قرار می‌دهیم. زیرا در کنار توجه به این نکته که حفظ شور و شوق او برای‌مان اهمیت دارد، حفظ سلامتی‌اش نیز بر همه چیز اولویت دارد.

او ادامه می‌دهد:موقع گرفتن تست‌‌های پزشکی در نهایت به حرف کادر پزشکی توجه می‌کنیم که ببینیم برای او مجوز پزشکی صادر کرده است یا خیر.

*الگوی تمام عیار برای جوانان

این مقام تیم آماتوری لهستانی معتقد است حضور کاچیس جد از این که میل و انگیزه به زندگی و انجام فعالیت را در این «پیرمرد ۸۰ ساله» ورزشکار افزایش می‌دهد، باعث می‌شود تا بازیکنان جوان بیشماری از کاچیس الگوبرداری کنند.

هاوریرک ادامه می دهد:همه جوانان تیم از این که بازیکن بزرگی همچون کاچیس در کنارشان حاضر است، بسیار خوشحالند. آنها از وی یاد می‌گیرند چطور سخت در کارزار زندگی و ورزش، با روحیه به کار ادامه دهند و چطور حتی در سنین بالا، از فعالیت ورزشی خویش و کلا زندگی لذت ببرند.

*زندگی سالم عامل ماندگاری

البته یکی از عللی که باعث شده تا این پیرمرد سالخورده حتی در سن ۸۰ سالگی در درون دروازه بایستد و رفلکس‌های دیدنی داشته باشد، به زندگی سالم او در دوران جوانی مربوط می‌شود. همینطور این که گرفتار بدبیاری‌های مثل مصدومیت نشده است.

رئیس تیم آماتوری در این زمینه نیز می‌گوید:به نظرم شانس بزرگی که کاچیس داشته، مصدوم نشدن بوده است. این که در جوانی دچار مصدومیت‌های سنگین رایج در فوتبال نشده است. او آنگونه که خودش همیشه بیان می‌کند، به تغذیه توجه عمیقی داشته و حالا هم همین اصل را رعایت می‌کند. به قول خودش هیچوقت نوشابه مصرف نکرده و همیشه خوراک موثر و مفیدی در وعده‌های غذایی داشته است.

او همه این کارها را کرده که فوتبال، یارش در زندگی باشد و از انجام لذت ببرد. به همین دلایل حضورش برای ما بسیار ارزشمند و غنیمت است. همه سعی می‌کنیم از همکاری با او لذت برده و چیزهای یادبگیریم.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید