هفته اول لیگ برتر فوتبال

پیروزی پرسپولیس در نخستین بازی فصل

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس با گل کمال کامیابی‌نیا موفق شد در نخستین بازی‌اش در فصل شانزدهم، سایپا را شکست دهد.

جی پلاس، دیدار تیم‌های سایپا و پرسپولیس در چارچوب هفته نخست فصل شانزدهم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه تختی تهران آغاز شد که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود سرخ‌پوشان پایان یافت. کمال کامیابی‌نیا در دقیقه ۶۸، تک‌گل این بازی را به ثمر رساند.

بازی از همان دقیقه اول از سوی هر دو تیم، هجومی آغاز شد و در ۱۰ دقیقه نخست بازی، توپ مدام روی دروازه‌ها بود و موقعیت‌های خطرناکی ایجاد شد. با این حال، کیفیت بسیار پایین چمن ورزشگاه باعث شده بود که هیچ کدام از دو تیم نتوانند بازی روی زمین را به خوبی دنبال کنند و بیشتر سعی کنند که با پاس‌های مستقیم و سانتر به دروازه حریف نزدیک شوند.

دقیقه ۱۰، فرشاد احمدزاده با ضربه سر دروازه سایپا را تهدید کرد اما توپش به بیرون رفت.

دقیقه ۱۵، باز هم احمدزاده می‌توانست دروازه حریف را تهدید کند اما توپش به آرامی به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷، پاس‌های سریع پرسپولیسی‌ها موقعیت خوبی برای این تیم پشت محوطه جریمه سایپا ایجاد کرد اما در نهایت مدافعان نارنجی‌پوش توپ را دور کردند.

دقیقه ۲۲، احمدزاده از فاصله حدود ۲۵ متری شوت زد که توپ به صورت خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه ۳۲، دروازه‌بان سایپا تیمش را نجات داد؛ همکاری احمدزاده و امیری در آستانه دروازه سایپا می‌توانست به اولین گل بازی تبدیل شود اما دروازه‌بان تیم میزبان توپ را دفع کرد.

دقیقه ۳۴، سید جلال حسینی دروازه پرسپولیس را از باز شدن حفظ کرد. در حالی که توپ به صورت مواج به روی دروازه ارسال شده بود و چیزی نمانده بود مهاجم سایپا رویش اثر بگذارد، کاپیتان پرسپولیس آن را دور کرد.

نیمه دوم:

در این نیمه بازی هر دو تیم به شکل کاملا محسوسی افت کرد و هر چه از زمان بازی می‌گذشت، کمتر موقعیتی روی دروازه‌ها شکل می‌گرفت تا این که در دقیقه ۶۷ حرکت زیبای وحید امیری داخل محوطه جریمه موقعیت خطرناکی ایجاد کرد اما تنها یک کرنر حاصل این حرکت بود.

سایپا صفر - پرسپولیس یک؛ در دقیقه ۶۸، حسین ماهینی اوت دستی را برای تیمش بلند ارسال کرد که نزدیک بود این توپ با ضربه سر بازیکن پرسپولیس وارد دروازه سایپا شود اما مدافع نارنجی‌پوش توپ را به محوطه جریمه برگرداند تا کمال کامیابی‌نیا توپ برگشتی را وارد دروازه تیم میزبان کند.

دقیقه ۷۱، سایپا بهترین فرصت را برای زدن گل مساوی داشت. مهدی ترابی ضربه ایستگاهی را به داخل محوطه جریمه پرسپولیس فرستاد که توپ با برخورد به دیوار دفاعی، در یک قدمی دروازه به سیامک کوروشی رسید اما این بازیکن در کمال ناباوری هم‌تیمی‌هایش توپ را بیرون زد.

دقیقه ۷۳، وحید امیری از پرسپولیس با یکی از بازیکنان سایپا درگیری پیدا کرد که حاصلش یک کارت زرد برای هافبک سرخ‌ها بود.

دقیقه ۷۸، مهدی طارمی در میان تشویق شدید هواداران وارد زمین شد و در اولین صحنه‌ای که توپ را تصاحب کرد، با حرکت زیبا و سریعی خود را به محوطه جریمه رساند و شوت محکمی زد که توپ با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت.

دیدگاه تان را بنویسید