تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ جهانی میزبان است و تلاش می‌کند از این فرصت استفاده کند و جایگاه خود را در جدول رده بندی بهبود ببخشد.

جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در هفته سوم لیگ جهانی ۲۰۱۶ در سالن ۱۲ هزارنفری آزادی به مصاف صربستان می‌رود و تلاش می‌کند باخت هفته دوم خود را برابر این تیم در خانه جبران کند. تیم‌های ایران و صربستان در هفته دوم لیگ جهانی در بلگراد صربستان به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ۳ بر یک صربستان همراه بود.

دیدار در تهران هفتمین مصاف ایران با صربستان است. پیش از این ۳ بازی را ملی‌پوشان ایران و ۳ بازی را صرب‌ها با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند.

بازی ایران با صربستان ساعت ۲۱، جمعه ۱۱ تیر برگزار می‌شود.

تیم ملی صربستان که از صعود به المپیک ۲۰۱۶ ریو بازمانده است تلاش می‌کند برای نخستین بار قهرمانی لیگ جهانی والیبال را بدست آورد و به نوعی عدم صعود به المپیک خود را جبران کند. نتایج این تیم در ۶ بازی گذشته نشان می‌دهد که صرب ها می‌توانند مدعی کسب عنوان قهرمانی باشند. این تیم هر ۶ بازی خود را با کسب سه امتیاز کامل پشت سر گذاشته و با ۱۸ امتیاز صدرنشین لیگ جهانی‌ست.

صربستان تاکنون ۱۹ بار در لیگ جهانی حاضر بوده و ۵ مدال نقره و ۳ مدال برنز را کسب کرده است.

با وجود اینکه این تیم در المپیک ریو غایب است اما سابقه ۵ دوره حضور متوالی در این بازی ها را دارد که در دومین دوره حضور خود در المپیک ، در سیدنی قهرمان شد و مدال طلا را از آن خود کرد. صرب‌ها در اولین حضور خود در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا به مدال برنز رسیدند. این تیم در سه دوره دیگر شرکت در المپیک دو مقام پنجمی و یک مقام نهمی را در کارنامه دارد.

تیم ملی والیبال صربستان در رقابت‌های قهرمانی جهان و جام جهانی هنوز موفق به کسب مقام قهرمانی نشده است. یک مدال برنز در جام جهانی ۲۰۰۳ ژاپن و مدال نقره ۱۹۹۸ ژاپن و برنز ۲۰۱۰ ایتالیا در رقابت‌های قهرمانی جهان از دیگر افتخارات این تیم است. این تیم دو قهرمانی اروپا را نیز به دست آورده است.

"کوواسویچ" ، "پودراشچنی" و "آتناسویچ" از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی صربستان هستند که در صدرنشینی این تیم و کسب ۱۸ امتیاز از ۶ بازی این تیم در لیگ جهانی نقش زیادی داشتند. "نیکولا گربیچ" سرمربی‌گری این تیم را برعهده دارد.

تیم ملی ایران نیز که در ۶ بازی گذشته خود ۴ شکست و ۲ پیروزی را برای خود ثبت کرده است تلاش می کند در دیدار برابر صربستان وهم چنین دوبازی دیگر برابر ایتالیا و آرژانتین که در تهران برگزار می‌شود نتایجی را به دست بیاورد که در رده بندی کلی در جایگاهی بهتر از دهمی قرار بگیرد. ایران با دو برد برابر بلغارستان و آرژانتین ۵ امتیازی‌ست.

دیگر تیم های حاضر در این گروه ایتالیا و آرژانتین هستند که ساعت ۱۸ جمعه ۱۱ تیر در سالن آزادی تهران با یکدیگر دیدار می‌کنند.

تیم ملی ایران در دومین مسابقه خود نیز با ایتالیا بازی می‌کند و در نهمین و آخرین بازی خود در مرحله گروهی لیگ جهانی به مصاف آرژانتین و خولیو ولاسکو می‌رود. آرژانتینی‌ها در هفته اول لیگ جهانی ۳ بر ۲ مغلوب ایران شدند.

منبع:ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید