هفته بیست‌ودوم لیگ برتر والیبال

جنگ ستاره‌ها در ارومیه و تلاش تیم‌ها برای جایگاه بهتر

لینک کوتاه کپی شد

هفته بیست‌ودوم و پایانی دور مقدماتی لیگ برتر والیبال روز چهارشنبه ۲۱ بهمن ماه پیگیری می‌شود تا هشت تیم برتر برای جایگاه بهتر تلاش کنند.

جی پلاس، هفته پایانی دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان ایران یادوارده ۲۰۰ شهید والیبالیست روز چهارشنبه ۲۱ بهمن‌ماه در شهرهای گنبد، ارومیه، ورامین و تبریز پیگیری خواهد شد.

در نخستین مسابقه این هفته تیم بازرگانی جواهری گنبد که با ۱۱ امتیاز در رتبه دهم جدول قرار دارد در سالن المپیک گنبد میزبان بانک سرمایه صدرنشین این رقابت‌ها خواهد بود. بانک سرمایه در هفته گذشته مغلوب شهرداری تبریز شد و این هفته برای ماندن در صدر جدول نیاز مبرم به پیروزی دارد.

بانک سرمایه و پیکان تهران با ۱۶ برد و ۴۷ و ۴۵ امتیاز در رتبه های اول و دوم جدول قرار دارند و اگر این هفته بانک سرمایه مغلوب شود و پیکان پیروز، باید در پایان دور مقدماتی صدرنشینی را به پیکان تهران دهد.

از سوی دیگر پیکان تهران در هفته پایانی دور مقدماتی مسابقه سختی در ارومیه و در مصاف شهرداری این شهر خواهد داشت. شهرداری ارومیه با ۱۴ برد و ۴۳ امتیاز در رتبه سوم جدول است و برد و باخت در این دیدار برایش فرقی نخواهد داشت زیرا رتبه سومی‌اش برای صعود به پلی آف قطعی است، اما پیکان برای صدرنشینی امید کمی دارد و گفته می‌شود با بازیکنان جوان‌تر خود در این مسابقه حاضر می‌شود.

حساس ترین مسابقه هفته بیست و دوم لیگ برتر والیبال در سالن شهید اقدمی تبریز برگزار می‌شود که جدال برای رتبه چهارمی جدول است. ثامن میهمان این مسابقه هم اکنون با ۳۳ امتیاز از ۱۱ برد در رتبه چهارم است و شهرداری تبریز با ۳۰ امتیاز از ۱۰ برد در جایگاه پنجم قرار دارد. اگر تبریزی‌ها موفق به کسب برد سه امتیازی شوند، شرایط دو تیم یکسان می شود و معدل ست های جایگاه تیم چهارم را تعیین خواهد کرد.

نکته جالب‌تر این مسابقه این است که اگر شهرداری تبریز فاتح این مسابقه شود، دو تیم حتما حریف یکدیگر در مرحله پلی آف خواهند شد و باید دید کدام تیم رتبه چهارم و میزبانی نخست پلی آف را به دست می‌آورد. شهرداری تبریز در دو هفته گذشته لیگ برتر شگفتی ساز شده و تیم‌های شهرداری ارومیه و بانک سرمایه را از پیش رو برداشته است.

در آخرین دیدار دور مقدماتی لیگ برتر والیبال سال ۹۴ تیم‌های متین صالحین ورامین و آلومینیوم المهدی هرمزگان در سالن شهید گل عباسی ورامین به مصاف یکدیگر می‌روند. آلومینیوم با یک برد و چهار امتیاز در رتبه یازدهم جدول قرار دارد و سقوطش به لیگ دسته یک قطعی شده است و نتیجه این مسابقه برایش هیچ تاثیری ندارد. اما برد متین این تیم را به رتبه هفتم جدول می رساند و آرمان ورزشی اردکان که این هفته استراحت دارد به جایگاه هشتم می‌رود. صعود متین به پلی‌آف قطعی شده است و اگر بازی این هفته خود را واگذار کند به عنوان تیم هشتم صعود می‌کند و با تیم اول یعنی بانک سرمایه روبرو خواهد شد. با توجه به اینکه ورامینی‌ها سابقه پیروزی بر بانک سرمایه را دارند به نظر می‌رسد ترجیح می‌دهند در این هفته بازنده باشند تا با بانک سرمایه روبرو شوند نه تیم‌هایی مانند پیکان و ارومیه.

همچنین بر اساس اعلام سازمان لیگ، تیم کاله مازندران نیز در هفته پایانی با سایپای تهران بازی داشت که باشگاه کاله در نامه ای به سازمان لیگ از شرکت نکردن در این مسابقه خبر داد و با باخت فنی (۳ بر صفر با امتیازات ۲۵ بر صفر) روبرو شد. کاله با ۲۲ امتیاز در رتبه نهم جدول قرار دارد و دیگر امیدی برای صعود به پلی‌آف ندارد و نتیجه این مسابقه نیز برایش بی‌تاثیر است. سایپا نیز با کسب سه امتیاز این مسابقه در همان رتبه ششم باقی خواهد ماند.

برنامه هفته پایانی دور مقدماتی لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

گنبد، ساعت ۱۷: سالن المپیک

بازرگانی جواهری گنبد - بانک سرمایه

ارومیه، ساعت ۱۷: سالن غدیر

شهرداری ارومیه - پیکان تهران

تبریز، ساعت ۱۷: سالن شهید اقدمی

شهرداری تبریز - ثامن الحجج خراسان

ورامین، ساعت ۱۷: سالن شهید گل عباسی

متین صالحین ورامین - آلومینیوم المهدی هرمزگان

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید