خطر بیخ گوش وزارت ورزش+ تصاویر

در مجموعه ورزشی انقلاب تهران اتفاقاتی در حال رخ دادن است که موجب صدمه زدن به فضای این مجموعه خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مجموعه ورزشی انقلاب با نگاه به موقعیت جغرافیایی ویژه خود، از هوای پاک شمال تهران برخوردار است. درب جنوبی در کنار بوستان ملت و درب شمالی آن در خیابان سئول، کنار نمایشگاه بین‌المللی تهران است. این مجموعه با گستره نزدیک به یک میلیون متر مربع، که بیش از نیمی از آن فضای سبز است و نیمی دیگر فضاهای گوناگون سرپوشیده و روباز ورزشی است، از مهم‌ترین ورزشگاه‌های موجود در ایران و خاورمیانه و در دنیا کم مانند است. این مجموعه که نگین سبز تهران لقب گرفته‌است، روزانه میزبان تعداد زیادی از اعضای خود است.

در آغاز راه‌اندازی مساحت مجموعه ۱۳۰ هکتار بوده و بیشتر مساحت آن را چند زمین تنیس، پیست اسب سواری و زمین‌های گلف تشکیل می‌داده‌اند و به کارگیری امکانات مجموعه برای همگان آزاد نبود. از آغاز بهره برداری تا کنون ۱۴ نفر مدیریت آن را برعهده گرفته‌اند و حالا هم کابلی مدیر آن مجموعه است، اما برخی از افرادی که با این مجموعه در ارتباط هستند نسبت به برخی اتفاقاتی که در این مجموعه در حال رخ دادن است، ناراحتند و گلایه دارند.

آنها می‌گویند که وضعیت این روزهای مجموعه انقلاب خطرناک است و این باشگاه را به نابودی می‌کشاند؛ از درخت‌هایی که قطع می‌شوند و مسیرهایی که برای عبور و مرور کامیون‌ها باز می‌شود تا ساخت برخی پاساژهای تجاری در داخل مجموعه!

حال سوال این است که آقای وزیر ورزش آیا می‌دانید بیخ گوش شما در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب چه می‌گذرد؟ آیا مزاحمت‌های کامیون‌های حمل بار سوپر مارکت درست روبروی درب شمال و ابتدای جاده اصلی ورودی مجموعه کم نبود که کلنگ احداث یک پاساژ تجاری در شلوغ‌ترین قسمت مجموعه کنار فودکورت و زمین گلف به زمین می‌خورد؟ آیا مجموعه انقلاب که همیشه ادعا می‌شود با کمبود پارکینگ مواجه است و به همین دلیل قیمت پارکینگ از یکصدهزار تومان به یک میلیون و دویست هزار تومان در سال تغییر کرده است (که باعث ریزش حداقل سی درصد از عضوهای مجموعه شده است) ظرفیت تردد کامیون‌های حمل کالاهای مغازه‌های تجاری در حال احداث را در پُر ترددترین قسمت مجموعه دارد؟ همچنین به گوش رسیده است که مجموعه تجاری دیگری با حدود ۱۵ مغازه تجاری روبروی بولینگ انقلاب تحت پوشش و نام مجموعه فرهنگی تجاری در حال کلید خوردن است).

آقای وزیر بهتر نیست نام مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب به مجموعه تجاری اداری انقلاب تغییر نام پیدا کند؟ آیا مسؤلان شهرداری و محیط زیست براستی چشمان خود را بسته‌اند؟ چگونه اجازه می‌دهید محیطی که سالیان سال به خاطر فضای سبز و درختان سر به فلک کشیده‌اش تفرجگاه و تفریگاه مردم و همچنین یکی از تنفس گاه‌های اصلی شمال شهر تهران است با قطع کردن بسیاری از درختان و بوته‌های سبز این مجموعه تبدیل به یک پاساژ تجاری با تردد کامیون‌های متعدد و آلوده کننده محیط زیست شود؟ اگر مسؤلان رسیدگی نکنند به زودی شاهد احداث مجموعه‌های اداری برای استقرار شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ در دل این مجموعه سبز نیز خواهیم بود.

شنیده‌ها و دیده‌ها حاکی از این است که مدیر مجموعه انقلاب در حال احداث یک سونا و جکوزی در قسمت تحتانی ساختمان اداری برای خودشان و معاونین است؛ در حالی که مجموعه انقلاب دارای چندین مجتمع سونا و استخر و جکوزی است که این افراد می‌توانند به راحتی از آنها استفاده کنند و این در حالی است که مجموعه انقلاب از کمبود سرویس بهداشتی سالم و تمیز در خور شخصیت اعضای این مجموعه و همچنین یک نمازخانه مرتب و قابل استفاده رنج می‌برد.

حال شما قضاوت کنید کدام واجب‌تر است؛ سونای خصوصی مدیریت انقلاب یا نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی عمومی!؟

جالب‌تر اینکه وسط جاده اصلی تندرستی که تقریباً بیشترین تراکم جمعیت را به خودش اختصاص داده است علی‌الخصوص شب‌های تابستان، در محلی که قبلاً قرار بود مرکز درمانی با اسب باشد مجوز احداث رستوران و کافی‌شاپ داده‌اند، حالا تصور کنید سیلی از جمعیت در حال تردد و یا ورزش کردن در جاده مذکور باشند و موجی از کامیون‌های حمل آب، نوشیدنی‌ها و مواد غذایی از لابلای جمعیت با سرو صدای فراوان و آلوده کردن هوا باید از آنجا عبور کنند.

آقای وزیر اگر امروز مردم از حضور درمجموعه انقلاب اسقبال می‌کنند صرفاً به خاطر سرسبزی و آرامش این مجموعه است که با طرح‌های کاملاً غیر کارشناسی و غیر اصولی فعلی فقط تبدیل به پایانه کامیون‌ها و خودروهای حمل بار خواهد گردید که شما حجم وسیعی از جمعیت عضو و به تبع آن درآمد هنگفتی را از دست خواهید داد به طوری که دیگر کسی برای حضور و خرید در مراکز تجاری و رستورانی شما باقی نمی‌ماند.

در پایان امید می‌رود که مسئولان هرچه سریع‌تر وارد عمل شوند و شرایط را به صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهند که تا دیر نشده است مانع از بین رفتن این مجموعه ورزشی ارزشمند در تهران شوند.

برخی از عکس‌هایی که نشان دهنده موارد ذکر شده است را در زیر ببینید:

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه تان را بنویسید