با انصراف حجی زواره، خدابخشی به فینال گرند پری ترکیه رسید

مسعود حجی زواره در مرحله نیمه نهایی رقابت های گرند پری تکواندوی ترکیه در برابر مهدی خدابخشی انصراف داد و به برنز رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در ادامه رقابت های تکواندوی گرند پری ترکیه نمایندگان ایران در اوزان ۵۸- و ۸۰- کیلوگرم مردان به مصاف رقبای خودشان رفتند.

در مرحله نیمه نهایی وزن ۸۰- کیلوگرم مردان دوئل تمام ایرانی برگزار نشد و با صلاحدید کادرفنی و با توجه به رنکینگ دو بازیکن، مسعود حجی زواره مقابل مهدی خدابخشی مبارزه نکرد تا خدابخشی که نفر اول رنکینگ وزن سوم المپیک است راهی مرحله فینال شود.

حجی زواره در ابتدا حریفانی از پرتغال و چین را به ترتیب با نتایج ۱۳ بر۳ و ۱۴ بر ۱۳ شکست داد و به جمع هشت نفر پایانی رسید. در این مرحله با دامون سانسون از انگلیس دیدار کرد و با پیروزی ۱۵ بر ۱۳ به نیمه نهایی رسید اما با انصراف در این مرحله به برنز مسابقات دست یافت و ۱۴٫۴ امتیاز در سبد امتیازات المپیکی خود ذخیره کرد.

مهدی خدابخشی نیز ابتدا با قرعه استراحت رو به رو شد و در دور دوم برابر رائول مارتینز گارسیا از اسپانیا پیروز شد. خدابخشی در ادامه برکن سونکو از ترکیه را ۱۰ بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.

مسابقات گرندپری با حضور ۳۲ تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی در ۴ وزن المپیکی زنان و مردان برگزار می شود و در پایان به دارندگان مدال طلا، ۴۰ امتیاز، مدال نقره ۲۴ امتیاز و مدال برنز ۱۴٫۴ امتیاز در راستای افزایش امتیازات برای کسب سهمیه المپیک ریو ۲۰۱۶، تعلق خواهد گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید