پیروزی مقتدرانه سوریان در اولین مصاف

نماینده وزن 59 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در نخستین مبارزه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان حریفی از ونزوئلا را شکست داد و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در آغاز رقابت‌های دومین روز کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۵ که در لاس وگاس آمریکا در جریان است، حمید سوریان نماینده وزن ۵۹ کیلوگرم ایران که در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد،در اولین مصاف خود و در مرحله‌ یک‌شانزدهم نهایی به مصاف ریبر خوزه رودریگز از ونزوئلا رفت و در پایان موفق شد با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یابد.سوریان در ادامه و در مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف برنده مبارزه کشتی‌گیر‌ان فنلاند و پورتوریکو برود.

در این وزن ۴۴ کشتی‌گیر حضور دارند و نفرات شاخصی چون روشن بایراموف از آذربایجان دارنده دو مدال نقره المپیک و طلا،نقره و برنز جهان، وول چول یون قهرمان ۲۰۱۳ جهان از کره شمالی، می کیلادزه از گرجستان، آرسن ارالیف از قرقیزستان و نمایندگان مجارستان و اوکراین در گروه سوریان قرار دارند.

سوریان ۶ مدال طلای جهان و یک مدال طلای المپیک را در کارنامه خود دارد و پر افتخار ترین کشتی‌گیر ایران محسوب می‌شود.

پیش از این و در وزن ۷۱ کیلوگرم افشین بیابانگرد در دور اول به مصاف الکساندر ماکسیموویچ از صربستان رفت و موفق شد ۵ بر صفر حریف خود را از پیش رو بردارد. در این وزن ۳۱ نفر وزن کشی کرده اند و کشتی گیران کرواسی، بلغارستان، قزاقستان، گرجستان، اوکراین و ازبکستان در گروه بیابانگرد قرار دارند.

مهدی علیاری نماینده سنگین وزن ایران نیز در نخستین مصاف خود رودر روی بالینت لام دارنده مدال طلای جوانان جهان از مجارستان قرار گرفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر شکست خورد.

در ادامه این رقابت‌ها در وزن ۸۰ کیلوگرم یوسف قادریان در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در مرحله یک‌هشتم نهایی باید به مصاف ژیونگ بی مک مور از کشور ساموآ برود و در صورت برتری در دور سوم با برنده دیدار جیم هین هیوک از کره جنوبی و زید از مراکش مسابقه می دهد.کشتی گیران لیتوانی، بلاروس، ژاپن، آمریکا، و قزاقستان در گروه قادریان هستند.در این وزن ۲۸ فرنگی‌کار حضور دارند.

در روز نخست این رقابت ها قاسم رضایی در وزن ۹۸ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت و سعید عبدولی در وزن ۷۵ کیلوگرم به عناون پنجمی بسنده کرد.مهدی زیدوند نیز در وزن ۶۶ کیلوگرم از دور رقابت ها حذف شد.

همچنین در روز سوم و پایانی این رقابت‌ها،حبیب الله اخلاقی در وزن ۸۵ کیلوگرم به روی تشک می رود.

دیدگاه تان را بنویسید