اعتصاب در فدراسیون فوتبال؟!

داوران فوتسال، به دلیل عدم دریافت حقوق از سال 91 تاکنون فدراسیون فوتبال را تهدید به عدم قضاوت در دیدارهای هفته جاری کرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، چند روزی که است که داوران فوتسال مطالبات خود از فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال را در نامه‌ای اعلام کرده‌اند.

بعد از آنکه تهدید داوران برای عدم حضور در بازی‌های هفته بیست‌ودوم لیگ برتر و همچنین رقابت‌های لیگ دسته اول جدی شد، کمیته داوران فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال به تکاپو افتادند تا مشکلات به وجود آمده را حل کنند.

این در حالی است که لیگ برتر فوتسال به هفته‌های حساس خود رسیده و عدم برگزاری مسابقات در این هفته هزینه زیادی را به لیگ برتر و همچنین لیگ یک که در مرحله پلی‌آف به سر می‌برد، وارد خواهد کرد.

روز گذشته بعد از اعلام داور فوتسال مبنی بر به زمین نرفتن هیچ یک از داوران در روز سه‌شنبه هفته جاری و همچنین عدم خروج هیچ‌یک از آنها در روز دوشنبه برای حضور در بازی‌ها، کمیته داوران و همچنین کمیته فوتسال با نماینده داوران تماس گرفته‌اند تا بار دیگر صحبت‌های آنها را بشنوند.

پیش از این در نامه داوران آمده بود که آنها خواستار افزایش حقوق‌شان، پرداخت دیرکرد حق‌الزحمه سال‌های ۹۱ و ۹۲ هستند. داوران همچنان خواستار رسیدن به این دو مورد هستند و از آن کوتاه نخواهند آمد و تنها شرط آنها برای قضاوت کردن در هفته جاری، مستند بودن نتایج جلسات آنهاست، بطوریکه که با توجه به زمان اندک باقی‌مانده تا هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتسال، آنها از رسیدن به خواسته‌های خود مطمئن باشند و قول و وعده مسئولان امر مستند و قابل اطمینان باشد. در واقع آنها در صورتی این هفته قضاوت خواهند کرد که بعد از جلسه افتخاری با کمیته داوران و دیگر مسئولان فدراسیون، به بخش مالی افزایش حقوق و هزینه دیرکرد ابلاغ شود.

یکی از داوران در این زمینه گفت:‌ ما در نامه خود گفته‌ایم که اکنون داوران لیگ برتری بابت هر سوت ۱۸۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، درحالیکه داوران فوتبال بابت حضور در لیگ دسته اول ۳۹۰ هزار تومان می‌گیرند. داوران لیگ برتر فوتبال هم که ۷۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و قرار است این رقم در سال آینده به یک میلیون تومان برسد. به همین دلیل ما گفته‌ایم که داوران لیگ برتر فوتسال باید حداقل ۷۰ درصد از رقم داوران لیگ برتر فوتسال را بگیرند که چیزی در حدود ۵۰۰ هزار تومان می‌شود. دلیل این تفاوت‌ها هم این است که ما زیر نظر سازمان لیگ فوتبال نیستیم و یک بخش مستقل هستیم و افزایش‌ دو برابری که قرار است سال آینده در مورد تمام لیگ‌های مردان و زنان فوتبال اعمال شود، شامل حال ما نمی‌شود.

این داور همچنان تاکید کرد که بعد از تجمع آنها در جلوی فدراسیون فوتبال و مصاحبه داوران با رسانه‌های تصویری، باید فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال متوجه قطعی بودن تصمیم آنها مبنی بر عدم قضاوت شده باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه تان را بنویسید