گفتگوی اختصاصی جی پلاس با قهرمان دوچرخه سواری آسیا

محمد دانشور: در بدترین شرایط ستاره شدم!

محمد دانشور، دوچرخه سوار پیست تیم ایران در بازی های اینچئون پس از کسب طلای این رقابت ها کارنامه مدال هایش را در آسیا کامل کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس- دانشور معتقد است در بدترین شرایط ستاره شده اما هم چنان می خواهد راهش را ادامه دهد و تا ۸۰ درصد احتمال می دهد به سهمیه المپیک ریو برسد. **با این مدال کارنامه تان در آسیا کامل شد، از حالا به بعد چه برنامه ای دارید؟ مسابقات اینچئون کیفیت بالایی داشت و رقبایم در سطح جهانی بودند. کسب عنوان قهرمانی برایم خیلی سخت بود اما به خواست خدا عملی شد. از حالا به فکر کسب سهمیه المپیک هستم. اول می خواهم با تمام توان در مسابقات قهرمانی آسیا که بهمن ماه در تایلند برگزار می شود، شرکت کنم و بعد از آن بر روی کسب سهمیه ریو تمرکز کنم. تمام تلاشم را در این راه می کنم؛ تا ۸۰ درصد احتمال می دهم بتوانم به ریو بروم. ** برای رسیدن به این موفقیت، چه کمک هایی به شما شد؟ موانع زیاد بود و نگاه مربیان بیشتر به افرادی بود که تجربه بیشتری داشتند. کسی به استعدادیابی توجهی نمی کرد. من با کمک و حمایت رییس فدراسیون و مصطفی چایچی مدیر تیم های ملی به اردوهای تیم ملی دعوت شدم و خوشبختانه نتیجه رضایت بخشی هم گرفتم.

m.daneshvar

** واقعا چقدر تلاش کردید؟ بدترین روزهای زندگی ام طی دو سال گذشته بود که برای رسیدن به مدال بازی های آسیایی تلاش می کردم. تمرینات واقعا طاقت فرسا بود اما به نظرم برای رسیدن به قهرمانی نباید ناامید شد. از خیلی تفریحات روزمره، مسافرت های بلند مدت و حتی برخی مراسم خانوادگی گذشتم؛ متاسفانه به خاطر ورزش از درسم هم عقب افتادم که البته باید جبران کنم. برای رسیدن به این موفقیت ها هیچ وقت ناامید نشدم. اگر ورزشکاری ناامید باشد، تمرکزش را از دست می دهد؛ به ویژه در دوچرخه سواری اگر ورزشکاری تمرکز نداشته باشد نمی تواند به جایی برسد. من در بدترین شرایط ستاره شدم! الگوی شما در دوچرخه سواری کیست؟ کریس هوی! چرا؟! این رکابزن انگلیسی چندین دوره قهرمان المپیک شده است. هیچ وقت ناامید نمی شود و حتی در بدترین شرایط که امکان نداشت به عنوان قهرمانی برسد با سختی و تمرکز اول شد. هیچ وقت قهرمانی اش را با کسی تقسیم نکرد! -Mohammad Daneshvar-2 اعتقادات شما چقدر در این مسیر کمکتان کرد؟ من اهل مشهد هستم و به دلیل همجواری با امام رضا (ع) بیش از همه به ایشان توکل می کنم.

دیدگاه تان را بنویسید