نرخ دلار در بودجه ۹۵ تعیین شد

در حالی وزارت نفت تعهد کرده تا در سال آینده حدود ۲۲ میلیارد دلار به عنوان درآمد نفتی در اختیار دولت قرار دهد که قرار است دولت این منابع را با نرخ ۳۱۰۰ تومانی به ریال تبدیل کند.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس،در جریان تدوین بودجه سال ۱۳۹۵ و بعد از اعلام رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره تعیین سناریوی سه گانه برای قیمت هر بشکه نفت، یک مقام مسئول اعلام کرد که با تعیین نرخ ۳۱۰۰ تومانی به عنوان مبنای تبدیل دلار به ریال در سال آینده درآمدی حدود ۶۸ هزار میلیارد تومان از محل نفت در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.
به گفته وی وزارت نفت عنوان کرده که برای سال آینده ۲۲ میلیارد دلار از محل فروش نفت در اختیار دولت قرار خواهد داد که فقط سهم دولت خواهد بود. آنطور که پیش تر نوبخت اعلام کرده است سه گزینه ۴۲ و ۴۵ و ۵۰ دلار برای قیمت پایه نفت در بودجه ۱۳۹۵ پیش‌بینی شده است. بر این اساس حدود ۳۰ درصد از بودجه ۲۱۳ هزار میلیاردی دولت در سال آینده به نفت بستگی دارد. تعیین نرخ ۳۱۰۰ تومانی در بودجه سال بعد برای مبنای تبدیل دلار به ریال در حالی صورت گرفته که نسبت به نرخ ۲۸۵۰ تومان سال جاری ۲۵۰ تومان افزایش دارد، این در حالی است که در حال حاضر نرخ دلار در مرکز مبادلات ارزی ۲۹۹۵ تومان است که حدود ۱۰۵ تومان با نرخ مورد نظر فاصله دارد. منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید