شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دوست یا اقوام‌تان از محل کارش برایتان تعریف کند و بعد شما از آن همه مزایا و ویژگی‌های مثبتی که در آن شرکت یا موسسه برای کارکنان فراهم است به وجد بیایید و دلتان بخواهد آنجا کار کنید. جی پلاس، در این نوشتار با هشت شرکت آشنا می‌شوید که واقعا کار کردن در آنجا رویای بسیاری افراد روی کره زمین است. مزایایی مثل داشتن وعده‌های غذایی رایگان و عالی و باکیفیت، پاداش ‌های مالی بی‌نظیر و خوب و محیط کاری شگفت‌انگیز و بسیار مناسب. البته این نکته را هم از قلم نیندازید که این شرکتها همه از بزرگترین موسسات و کسب و کارهای جهان هستند و به دنبال کشف استعدادها در سراسر جهان هستند. - در دفتر مرکزی توییتر وعده‌های غذایی رایگان وجود دارد، برخی تعطیلات نامحدود دارند و برای کارمندان کلاس‌های یوگا وجود دارد و جلسات روی پشت بام برگزار می‌شود. - اپل سازمانی است که کارمندان خلاق و سازنده هستند و برای متوسط بودن در این مکان حاضر نشده‌اند بلکه برای این به اپل آمده‌اند که بهترین باشند. - تمام کارهایی که کارکنان اپل انجام می‌دهند در یک هدف خلاصه می‌شود و آن ساختن بهترین محصولات برای مشتریان شان است. اگر یک شرکت و سازمان بخواهد استعدادهای بزرگ و خلاق را به خود جلب کند، لازم است به کارمندان استرس کمتری وارد کند و هدفمند باشد. باید بتواند کار و سرگرمی را با یکدیگر ترکیب کند. این شرکت قطعا مکانی خواهد بود که استعدادهای بزرگ را به خود جذب می‌کند. در ادامه فهرستی از شرکت هایی را برای خوانندگان آسیا تهیه کرده‌ایم که بر اساس نظرات کارمندان، بهترین فرهنگ را برای جذب استعدادهای بزرگ دارند اما چه چیز فرهنگ این کمپانی‌ها را فوق العاده ساخته است؟ توییتر (Twitter) توییتر در فهرست بهترین شرکت‌ جهان برای کار کردن قرار دارد. در دفتر مرکزی این کمپانی در سانفرانسیسکو وعده‌های غذایی رایگان وجود دارد، برخی تعطیلات نامحدود دارند و برای کارمندانش کلاس‌های یوگا دارد. اگرچه این نوع از مزایا در دنیای فناوری و شرکت‌های فعال در این زمینه خالی از سابقه نیست اما وقتی که کارمندان این شرکت درباره تجربیات خود با دیگران و ذکر آسایش و امنیت خود صحبت می‌کنند قطعا همین مسئله باعث می‌شود که افراد باهوش و استعدادهای درخشان علاقمند باشند به استخدام چنین شرکت هایی درآیید.
رویایی‌ترین شرکت‌ها برای کارکردن کدام‌اند؟
در این شرکت، جلسات روی پشت بام برگزار می‌شود و محیطی تیم گرا بر آن حاکم است. با این اوصاف، انتظار می‌رود کارکنان این شرکت از اینکه بخشی از این سازمان هستند و از خلال این شرکت با جهان ارتباط دارند، افتخار کنند. بدیهی است که با چنین فضایی، کارمندان توییتر تمام استعدادها و مهارت هایی را که در وجودشان هست برای ارتقای سازمان خودشان به کار خواهند بست. اپل (Apple) این کمپانی می‌خواهد جهان را به مکان بهتری تبدیل کند. این سازمان، شرکتی مملو از مخترعان است. کارمندان آنجا خلاق و سازنده هستند و برای متوسط بودن، در این مکان حاضر نشده اند، بلکه برای این به اپل آمده‌اند که بهترین باشند.
رویایی‌ترین شرکت‌ها برای کارکردن کدام‌اند؟
تمام کارهایی که کارکنان اپل انجام می‌دهند در یک هدف خلاصه می‌شود و آن ساختن بهترین محصولات برای مشتریان شان است و در این راستا سعی و تلاش گسترده‌ای انجام می‌دهند تا در راستای ارتقای محصولی که هم اکنون نیز در بازار است، موثر باشند. با وجود چنین روحیه و چشم‌اندازی حتما دلیل محکمی در اختیار کارکنان اپل قرار دارد که شرکت خودشان را دوست داشته باشند. شورون (Chevron) شرکت‌های نفتی ممکن است به دلیل روابط عمومی منفی که دارند، آماج انتقادات فراوانی قرار گیرند اما این موضوع در خصوص کمپانی چورون صادق نیست. در حقیقت بسیاری از کارمندان و پرسنل این شرکت قدر کارفرمایشان را می‌دانند؛ اما چرا؟
رویایی‌ترین شرکت‌ها برای کارکردن کدام‌اند؟
این کمپانی برای کارمندانش اهمیت زیادی قائل است تا آنجا که برای آنها مراکز سلامتی و ورزشی در محل شرکت فراهم کرده است. چورون به کارمندانش هر اندازه استراحت میان کاری (Break) که نیاز دارند و استحقاقش را نیز دارند می‌دهد. این شرکت همچنین برنامه‌های سلامت محور دیگری همانند آموزش و ماساژ را نیز در دسترس کارمندان قرار می‌دهد. فیس بوک (Facebook) این کمپانی محوطه الهام بخش بسیار زیبایی دارد که تمام مغازه‌ها و فروشگاه‌های آن رایگان و پر از غذاهای زیادی هستند. در دنیای فناوری رقابت بسیار جدی است و فیس بوک می‌تواند فضایی را فراهم کند که کارمندانش بتوانند با یکدیگر همکاری کنند و مسائل بزرگ را در کنار یکدیگر حل کنند و در کوران این رقابت باقی بمانند. فیس بوک شرکتی است که فضای سبز محوطه اطرافش را کاملا تحت الشعاعش قرار داده است. این شرکت فرهنگ سازمانی یکسانی ایجاد کرده است که به کارمندانش احساس برابر بودن با رییس را می‌دهد. فیس بوک تمام تلاشش را بر بهبود و ارتقای سطح تجربیات کارمندانش متمرکز کرده است.
رویایی‌ترین شرکت‌ها برای کارکردن کدام‌اند؟
ادلمن (Edelman) این شرکت روابط عمومی، جایی است که در آن برای کارمندان ارزش قائل می‌شوند و از آنها به خاطر تلاش هایی که داشته‌اند تشکر و قدردانی می‌شود. در آنجا نمی‌توانید شخصیت و خصوصیات تان را از دست دهید زیرا از سوی شرکت به استفاده از فرصت هایی که ایجاد می‌کند تشویق می‌شوید. آنها می‌خواهند شما در هنگام انجام کار و دستیابی به اهداف تان در شرکت، از خودتان و کاری که انجام می‌دهید، لذت ببرید.
رویایی‌ترین شرکت‌ها برای کارکردن کدام‌اند؟
وگمنز (Wegmans) وگمنز نیز جزء چند بهترین شرکت‌ جهان برای کار کردن است. این شرکت برنامه بورس تحصیلی دارد که از زمان شروع فعالیت این شرکت در سال ۱۹۸۴ تاکنون به بیش از ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر از کارمندانش این بورس را اعطا کرده است. تمرکز عمده این کمپانی بر دستیابی کارکنان به اهداف شخصی و شرکتی است. چنین ارزش هایی که این شرکت برای کارمندانش قائل است دلیل اصلی احساس قدردانی کارمندانش نسبت به آن است.
رویایی‌ترین شرکت‌ها برای کارکردن کدام‌اند؟
گوگل (Google) این شرکت برای کارمندانش وعده هایی غذایی رایگان، پاداش‌های مالی، محیط مناسبی برای نگهداری سگ‌ها و زمانی برای خلوت کردن فراهم می‌کند. روی هم رفته، تمرکز این شرکت بر تشویق و ترغیب بهترین استعدادهاست که برای دستیابی به این خواسته مزایا و انگیزه‌های زیادی را برای پرسنل فراهم می‌کند که رسیدن به آنها برای افراد جز به این صورت که عضوی از اهداف ماموریت‌های این کمپانی شوند قابل دستیابی نیست.
رویایی‌ترین شرکت‌ها برای کارکردن کدام‌اند؟
والت دیزنی (Walt Disney) کمپانی والت دیزنی پیش از این از سوی مجله فورچون نیز به عنوان یکی از بهترین شرکت هایی لقب گرفت که می‌توان برایشان کار کرد اما صرف نظر از این رتبه، کمپانی والت دیزنی یک شرکت سرگرمی‌های سنتی است که بر اساس مباهات (غرور و رضایتمندی) و فرهنگ ساخته شده است. این شرکت همچنین برای کارمندانش میراث قابل توجه و فضای خلاقانه‌ای دارد که می‌توانند به راحتی از آن بهره‌مند شوند. رویایی‌ترین شرکت‌ها برای کار کردن کدام‌اند؟
منبع: فرادید

دیدگاه تان را بنویسید