بسیاری از ما عادت کرده ایم داستان موفقیت انسان های بزرگ را مطالعه کنیم و همواره در رؤیای موفقیت به سر ببریم، غافل از این که راه رسیدن به موفقیت و شهرت خیال پردازی نیست. به گزارش خبرنگار کار و درآمد جی پلاس، آیا می خوهید بدانید چه اتفاقی برای افرادی که تمام عمر خود را صرف خواب و خیال درباره شهرت می کنند، می افتد؟ آنها داستان موفقیت ها و دستاوردهای دیگران را می خوانند و همواره به دنبال آن هستند که نخبگان تأثیرگذار در دنیای کنونی چه کسانی هستند؛ آیا همه این ها به این دلیل است که این افراد امیدوارند که به کمک سحر و جادو همانند افراد موفق شوند؟ رؤیا پردازی، خواندن داستان موفقیت دیگران و صرفا دنبال کردن زندگی آنها شما را به هیچ کجا نخواهد برد، بلکه تنها راه رسیدن به موفقیت عمل کردن است. اگر موارد بالا در رابطه با شما صدق می کنند، پس تنها دو گزینه خواهید داشت. به آنچه که پیش تر انجام می داده اید ادامه دهید و فقیرتر و درمانده تر شوید و یا این که چشمان تان را به روی واقعیت باز کنید و تا زمانی که فرصت دارید برای خودتان کسی شوید. توجه داشته باشید که این بسیار خوب است که بخواهید به موفقیت دست پیدا کنید اما موفقیت یک هدف نیست، بلکه نتیجه یک عمر کار، تلاش و پشتکار است. موفقیت در پی سال ها آموزش، تجربه توسعه یک مهارت، دنبال کردن فرصت ها، ایجاد روابط، انتخاب های هوشمندانه، قانونمند بودن و همچنین تمرکز بر چیزهای با اهمیت، به وجود می آید. موفقیت به دنبال پیروزی های دشوار و شکست های غم انگیز حاصل شده است. اگر شروع به تصور کردن این راه طولانی و دشوار برای دستیابی به چنین نتیجه بلند پروازانه ای کردید، پس به واقعیت نزدیک تر شده اید. حقیقت این است که نگرانی بیش از اندازه درباره شهرت و ثروت شما را هیچ گاه ثروتمند و مشهور نخواهد کرد. تنها راه رسیدن به این دو زندگی در زمان و مکان حال است. در دنیای واقعی، انسان باید در هر بار برای انجام یک هدف تلاش کند. احتمالا تا الان برخی از شما متوجه شده اید خوب است برای شروع برای خود یک هدف داشته باشید و آگاهی از چگونگی موفقیت دیگران شما را در دستیابی به موفقیت یاری خواهد کرد. این تصور ممکن است درست باشد، اما مؤثر بودن اهداف مستلزم عملی بودن و خاص بودن آنها است. در ادامه با چگونگی به دست آمدن موفقیت در دنیای واقعی آشنا می شویم:

  1. ابتدا، والدین تان به شما وجدان کاری، مسئولیت پذیری شخصی و اتخاذ انتخاب های هوشمندانه را آموزش می دهند.
  2. سپس، به مدرسه می روید و پایه های یک رشته تحصیلی را یاد می گیرید.
  3. پس از آن وارد بازار کار می شوید (شاید در رشته تحصیلی شاید هم در رشته ای دیگر) و با کم و کیف کار در دنیای واقعی، روش کار شرکت ها و باید و نبایدهای کسب و کار آشنا می شوید.
  4. با گذر زمان، برخی تخصص ها در شما رشد می کنند، روابط تان زیاد می شوند، فرصت های جدیدی در خانه تان را می زنند و آنچه که واقعاً از آن لذت می برید شکل می گیرد و بنابراین این همان چیزی است که تصمیم می گیرید بر روی آن تمرکز کنید. اکثر چیزهایی که یاد می گیرید از تجربه ها و روابط با دیگران است.
  5. با موانع زیادی روبرو می شوید که بر برخی از آنها غلبه می کنید و برخی دیگر شما را به اشتباه می اندازند و شکست تان می دهند. از شکست های دردناک و غم انگیز درس می گیرید و با پیروزی های هیجان انگیز و شیرین اعتماد به نفس تان تقویت می شود. در طول تمام این مدت سخت کار می کنید، رقابت می کنید و دست از تلاش بر نمی دارید.
  6. اگر تصمیم های درست و به موقع بگیرید و راهی را دنبال کنید که مناسب شما است، کار بزرگی انجام داده اید و به چیزهای بزرگی دست پیدا خواهید کرد. روزی به پشت سرتان نگاه خواهید کرد و خواهید دید که کار بسیار بزرگی در حق خودتان انجام داده اید و نسبت به خودتان احساس خشنودی خواهید کرد.
همیشه همه چیز نمی تواند به خوبی آن چه که گفته شد به وقوع بپیوندد و ممکن است اکثر ما مجبور شویم یکی دو مرحله را که خراب کرده ایم به عقب برگردیم و از نو شروع کنیم اما تا حد زیادی موارد بالا به موفقیت در جهان واقعی شباهت دارد و هر کس که بخواهد در دنیای واقعیت به جایی برسد باید این مسیر را طی کند. البته همه ما دارای ویژگی هایی هستیم؛ همگی نقاط ضعفی داریم و همه ما اشتباهاتی انجام می دهیم اما نباید اجازه دهیم که این ویژگی ها، نقاط ضعف و اشتباه ها به یک عادت تبدیل شوند. همه ما نیازمند داشتن سرگرمی و یک زندگی خوب هستیم اما در هیچ کتابی نوشته نشده که کار نمی تواند موجب سرگرمی ما را فراهم سازد و هیچ کس نمی گوید که کار ما نمی تواند بخش بزرگی از زندگی مان را در برگیرد و آن را ارزشمند سازد. همه انسان ها پتانسیل و حق داشتن یک زندگی ارزشمند و رضایت بخش را دارند اما تنها در صورتی که در دنیای واقعی و خالی از خیال پردازی زندگی کنند. بنابراین، رؤیا پردازی را کنار گذاشته و عمل کنید. برگرفته از: entrepreneur

دیدگاه تان را بنویسید