۳ مهارت مهم ارتباطی برای مدیران مالی بزرگ

برری رهبران مالی و اقتصادی بزرگی که می خواهند به موفقیت هایشان ادامه دهند، برقراری ارتباط با دیگران یکی از ملزومات اصلی به شمار می رود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار کار و درآمد جی پلاس، اسکیپ ویزمن، مدیر ارشد و متخصص ارتباطات کاری، مدیران بزرگ را در این امر راهنمایی کرده و به آن ها آموزش های لازم را در این زمینه می دهد. بنابر اظهارات وی، سه مهارت مهم فراگیر برای رسیدن به موفقیت در زمینه ارتباطات وجود دارد. وی این سه مهارت را " سه مرحله از مهارت های رده بالا ارتباطات" نامیده است. در این گزارش به این سه مورد مهم اشاره ای خواهیم کرد.

  1. مهارت خودارتباطی یا ارتباط با خود
ویزمن در این زمینه می گوید: ارتباط با خود یک گفت و گوی درونی در هر شخص است که همه ما در طول روز بارها از آن استفاده می کنیم و در واقع روش ها و رفتارهای ما را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهند. او همچنین گفت: ارتباط با خود، تنها مسئول اولین مرحله از این سیر موفقیت مدیریتی بوده و عزت نفس و اعتماد به نفس اشخاص را تحت کنترل دارد. به عبارتی می توان گفت که تنها فاکتور تعیین کننده موفقیت برای تلاش های همه ما که رهبری آن را یک فکر درونی در اختیار دارد، خود ارتباطی مناسب است. او افزود که شاید تعویق و تعلل و همچنین عدم تناسب درست در زمان بندی مدیریتی، از عواقب خود ارتباطی نادرست باشد.
  1. مهارت ارتباط خصوصی، نفر به نفر
ویزمن درباره این موضوع می گوید: کلید ارتباط درست و معقولانه در حالت چهره به چهره، بر روی صداقت بنا نهاده شده است. سه ابزار موثر در ارتباط خصوصی " سرعت، احترام و ارتباط مستقیم" است. ویزمن در این باره می گوید: مردم اغلب درباره ارتباط مستقیم تردید دارند و از اینکه منجر به بی احترامی متقابل شود هراس دارند. همچنین در نظر گرفتن این فاکتور نیز مهم است که در چنین ارتباطی نباید تنها به انتقاد یک طرفه بسنده شود و باید از این که طرف مقابلمان نیز این حق را برای نقد ما دارد و آزادانه می تواند این کار را انجام دهد، مطمئن شویم. این پارامتر برای مدیران مالی و تجاری یک مورد بسیار مهم به حساب می آید چراکه اکثر دیدارهای مهم و سرنوشت ساز این افراد توسط این دسته از ارتباطات رقم می خورد. بنابراین مدیران ارشد مالی باید مهارت لازم در این زمینه را کسب بکنند.
  1. مهارت ارتباط گروهی و عمومی
برای تعدادی، صحبت کردن در مجامع و مکان ها و دیدارهای عمومی کاری آسان به نظر می رسد ولی برای تعدادی دیگر این یک وظیفه وحشتناک و ترس برانگیز به شمار می رود. ویزمن در این زمینه می گوید: توانایی صحبت کردن در ملاقات های رسمی شرکت ها و بیان نمودن ایده های نوین و... یک توانایی لازم و ضروری به شمار می آید و در واقع توانایی برقراری ارتباط بسیار قوی و خوب با مخاطبان زیاد، یک مدیر خوب و موفق را به سمت تبدیل شدن به یک مدیر فوق العاده سوق می دهد. ویزمن در این زمینه افزود: توانایی صحبت کردن در یک جمع بزرگ به توانایی زبانی خوب و توانمندی حرکت دست و بدن عالی نیازمند است. همچنین یک مدیر خوب برای جذب مخاطبان خود باید توانایی بیان شفاهی بسیار خوبی داشته باشد. برگرفته از: businessinsider

دیدگاه تان را بنویسید