تغییر قیمت مسکن کمتر از تورم

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با تاکید بر اینکه امسال تغییر قیمت مسکن کمتر از تورم خواهد بود، گفت: مردم از هیجان زدگی و جو ناشی از موضوعات سیاسی دوری کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسام عقبایی با اشاره به وضعیت بازار مسکن در سال جاری، اظهار داشت: در سال ۹۴ شاهد رونق بازار مسکن و افزایش حجم معاملات نسبت به سال گذشته خواهیم بود و در مجموع خیز خروج از رکود امسال بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به بیانیه سوئیس و تاثیر آن در بازار مسکن، گفت: توافقات سیاسی در اقتصاد کشور تاثیر گذار است که در نهایت بر اقتصاد مسکن هم تاثیر می‌گذارد اما اینکه در کوتاه مدت بازار مسکن تحت تاثیر توافقات قرار بگیرد، امکان پذیر نیست و باید منتظر تابستان باشیم تا اثرات تغییرات را در سایر بخش‌ها هم ببینیم. رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در خصوص اینکه آیا امسال قیمت مسکن متناسب با تورم افزایش می‌یابد یا کمتر از تورم؟ گفت: امسال هم قیمت مسکن بیش از تورم یا در حد تورم نیست و پایین تر از تورم خواهد بود، ضمن آنکه در برخی از نقاط کشور عرضه بیشتر از تقاضا است که همین موضوع موجب ارزانی مسکن شده است. وی با بیان اینکه در سال ۹۴ حجم معاملات مسکن افزایش می یابد، بیان کرد: البته افزایش حجم معاملات به معنای تورم در بخش مسکن نیست، زیرا ظرفیت افزایش قیمت مسکن تکمیل شده است. عقبایی با تاکید بر اینکه افزایش قیمتی تا پایان بهار نداریم، افزود: برخی با افزایش حجم معاملات تصور می‌کنند که رونق موجب گرانی می‌شود اما رونق، افزایش تقاضا را به دنبال دارد و باتوجه به اینکه ظرفیت افزایش قیمت هم وجود ندارد، بنابراین احتمال گرانی در بازار مسکن نیست. وی تصریح کرد: اگر افزایش قیمت در بخش مسکن داشته باشیم، این موضوع رکود را بیشتر می کند و حجم معاملات هم کاهش پیدا می‌کند پس پیش بینی افزایش قیمت را نداریم. رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن را تا اوایل تابستان پیش بینی نمی‌کنم، اظهار داشت: افزایش قیمت مسکن به دنبال ورود سرمایه بخش‌های دیگر مانند طلا و ارز به وجود می‌آید که این موضوع هم حداقل یک سال زمان نیاز دارد. عقبایی با تاکید بر اینکه مردم از هیجان زدگی و جو ناشی از توافقات سیاسی دوری کنند، گفت: امسال بازار با ثباتی را در بخش مسکن داریم و امیدواریم که سیاست‌ها هم طوری باشد که به سمت بازار پایدار در بخش مسکن برویم. وی با بیان اینکه برخی در زمان گرانی می گویند چرا مسکن گران است و در زمان رکود می گویند چه زمانی از رکود خارج می‌شود، گفت: خیز خروج از رکود در بازار مسکن به وجود آمده است اما اینکه با یک شتاب غیرمنطقی با جهش قیمت‌ها مواجه باشیم بعید به نظر می‌رسد. رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران تصریح کرد: باید به دنبال این باشیم که قیمت مسکن به قیمت واقعی نزدیک شود و بازار مسکن دچار حباب‌های قیمتی و بازی‌های سیاسی قرار نگیرد، بازار مسکن باید با حداقل تغییرات و متناسب با تورم حرکت کند. منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید