قیمت نفت ارزان‌تر شد

تولید نفت در آمریکا با ١٤٥ هزار بشکه کاهش به کمترین مقدار از ماه مه (اردیبهشت - خردادماه ) تا کنون رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، میزان تولید نفت در آمریکا در ماه ژوییه با ١۴۵ هزار بشکه کاهش به ٩ میلیون و ۴١٠ هزار بشکه در روز رسیده است که پایینترین رقم از ماه می تا کنون بوده است؛ این کاهش همچنین بیشترین کاهش هفتگی از اکتبر ٢٠١٣ به شمار می رود.

بر اساس ارقام منتشر شده از سوی وزارت انرژی آمریکا، ذخیره سازیهای نفت خام در این کشور حدود ۴ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه کاهش یافته است و به ۴۵٩ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه رسیده است که اگرچه پایینترین مقدار از ماه مارس تا کنون است؛ اما ١٠٠ میلیون بشکه بالاتر از میانگین پنج ساله است.

بر اساس گزارش امور اوپک و روابط با مجاع انرژی، انتشار کاهش تولید و ذخیره سازی نفت آمریکا اما نتوانست جلوی روند نزولی قیمت نفت را بگیرد به گونه ای که قیمت نفت در هفته منتهی به ٣١ ژوئیه (جمعه ، ٩ مردادماه) در بازارهای جهانی بیش از دو دلار برای هر بشکه کاهش یافت؛ قیمت نفت سبک ایران با دو دلار و ٣١ سنت بیشترین کاهش و قیمت دبلیو تی آی با یک دلار و ٢٩ سنت کمترین کاهش را به خود اختصاص داد.

حداکثر قیمت نفت در سالجاری ۴١ دلار و ۵٠ سنت و حداکثر قیمت ۶٩ دلار و ٩۶ سنت برای هر بشکه بوده است؛ این در حالی است که بیشترین قیمت نفت در سال گذشته ١١٠ دلار و ۴٨ سنت و کمترین آن ۵٢ دلار بوده است.

منبع: میزان

دیدگاه تان را بنویسید