«جک دورسی» یک تاجر آمریکایی است که بیشترین شهرت خود را به دلیل ایجاد توییتر به دست آورده است. به گزارش خبرنگار کار و درآمد جی پلاس؛ وی که در سال ۱۹۷۶ میلادی شهر سنت لوئیس ایالت میسوری متولد شد، خیلی زود به شبکه و طراحی وب علاقمند و در همین رشته در دانشگاه مشغول به تحصیل شد. دورسی که از ۱۵ سالگی کار برنامه نویسی را آغاز کرده بود، در نهایت در سال ۲۰۰۶ شبکه اجتماعی توییتر را ایجاد کرد. از آن زمان، جک دورسی به عنوان مدیر عامل، رئیس هیات مدیره و مدیر اجرایی توییتر مشغول به کار بوده است. وی همچنین در سال ۲۰۱۰ سیستم پرداخت آنلاین «Square» را راه اندازی کرد. پیدایش توییتر پس از دوره کوتاهی تحصیل در دانشگاه علم و صنعت میسوری، دورسی به دانشگاه نیویورک منتقل شد. در سنت کارآفرینان علوم رایانه، دورسی هم مانند بیل گیتس، استیو جابز و مارک زاکربرگ قبل از به پایان رساندن تحصیلات از دانشگاه، اخراج شد. در عوض دورسی به شهر اوکلاند در ایالت کالیفرنیا نقل مکان کرد و در سال ۲۰۰۰ یک شرکت توزیع نرم افزار آنلاین از طریق وب راه اندازی کرد. اندکی پس از آغاز کار شرکتش، ایده ایجاد سایتی که توانایی دسترسی گسترده توزیع نرم افزار با امکان ارسال پیام فوری، به سر دورسی آمد. دورسی در نتیجه شرکت «Silicon Valley» را که به «Odeo» معروف بود و هم اکنون دیگر وجود خارجی ندارد، راه اندازی کرد. «بیز استون»، یکی از مدیران سابق «Odeo»، می گوید فکر راه اندازی این شرکت با این تفکر به وجود آمد که «چه می شود اگر بتوان ایده هایمان را خیلی راحت با دوستان خود به اشتراک بگذاریم تا آنها آگاه شوند ما چه می کنیم؟» دورسی، استون و «ایوان ویلیامز» یکی از موسسان «Odeo» شرکت جدیدی را به نام «Obvious» راه اندازی کردند که بعداً به توییتر تبدیل شد. ظرف مدت دوهفته، دورسی وب سایتی را ایجاد کرد که کاربران خیلی سریع می توانستند پیام های کوتاه ۱۴۰ کاراکتری که بعدها توییت نام گرفت ارسال کنند و در نهایت توییتر به وجود آمد. موفقیت توییتر توییتر در ابتدا توسط برخی به عنوان ابزاری برای پخش جزئیات سطحی زندگی افراد به دنیا مورد تمسخر قرار گرفت. توییتر همچنین در روزهای اول کار خود دائماً متحمل قطع ارایه خدمات می شد. اما به محض این که افراد مشهور، مدیر عاملان معروف و شبیه آن شروع به توییت گذاشتن در توییتر کردند، بسیاری از جک ها و لطیفه ها درباره آن متوقف شد. ناگهان توییتر در رأس ابزار تبلیغاتی قرار گرفت تا جایی که به ابزار قدرتمندی برای تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۸ تبدیل شد. از آن پس شهرت جهانی توییتر روز به روز افزایش یافت. توییتر در سال ۲۰۱۰ بیش از ۱۰۵ میلیون کاربر داشت که به طور متوسط روزانه ۵۵ توییت به اشتراک می گذاشتند. فراتر از توییتر در حال حاضر، دورسی بر روی برنامه های دیگر تمرکز دارد. او به یک سرمایه گذار در شرکت شبکه های اجتماعی «Foursquare» تبدیل شده و شعبه جدید «Square» را راه اندازی کرده است که به مردم این امکان را می دهد که پرداخت های اعتباری را به راحتی به وسیله یک دستگاه معمولی موبایل یا رایانه انجام دهند. شاید توییتر در راه برقراری ارتباط مردم دنیا انقلاب ایجاد کرده است اما این پایان کار دورسی نیست. او می گوید:‌ «در دنیای فناوری، ما باید به دنبال تجارب بهتر و سریع تر در انجام کارهای روزمره خود باشیم.» تاجر میلیاردر در نوامبر ۲۰۱۳ به لطف عرضه عمومی اولیه سهام توییتر، ثروت شخصی دورسی به ناگهان رشد فوق العاده ای کرد. قیمت سهام واحد شرکت در روزهای ابتدایی عرضه ۲۶ دلار بود، اما به سرعت به ۴۵ دلار رسید. ظرف مدت چند ساعت، ۲۳٫۴ میلیون سهام دورسی او را به یک میلیاردر تبدیل کرد. برگرفته از: blog.uni2biz.org

حجم ویدیو: 4.53M | مدت زمان ویدیو: 00:00:00 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید