سلاخی خرس‌های سمیرم، کشتن الاغ با ضربات پتک و از پا درآوردن پلنگ با سگ‌های شکاری و ضربات تبر، اینها فقط تعدادی از فیلم‌های سیاهی است که از کشتار حیوانات منتشر شده و احساسات جامعه را جریحه‌دار کرده؛ البته باید به این تعداد صدها فیلم و عکس دیگر از شکنجه حیوانات را اضافه کرد که هر کدامشان برای ریختن آب پاکی روی اخلاق و فرهنگ یک جامعه کافی است.
به گزارش جی پلاس، نکته اینجاست؛ با این که برخی از متهمان این جنایت ها دستگیر و محاکمه شده اند، هنوز هستند افرادی که بی پروا به چنین جنایت هایی دست می زنند و از عمل زشت و غیرانسانی خود فیلم تهیه می کنند تا با انتشار آن به خیال خود قدرت نمایی کنند.
در تازه ترین حادثه که روز گذشته رسانه ای شد، دیده بان حقوق حیوانات فیلمی را روی سایت خود قرار داد که در آن سه فرد مجهز به سلاح جنگی کلاشینکف پس از شلیک به یک قلاده روباه و نیمه جان کردنش، این حیوان را که به سوراخی پناه برده بود با دست بیرون کشیدند و با چاقو سر بریدند. این فیلم برای دوستداران حیوانات، حادثه تلخ سلاخی خرس های سمیرم را یادآوری می کند.
باید تاکید کرد اگر آن زمان برای مجرمان این پرونده حکم بازدارنده ای صادر می شد، اکنون کمتر شاهد چنین اتفاقات تلخی بودیم، زیرا در آن پرونده متهمان به شکل غیابی به ۱۸ ماه حبس تعزیری و ممنوعیت از حمل سلاح شکاری به مدت پنج سال محکوم شدند، جالب این که یکی از متهمان چند ماه پس صدور رای دادگاه در حالی در پارک ملی دنا دستگیر شد که باز هم سلاح جنگی همراه داشت.
باید تاکید کرد تا زمانی که برای رعایت حقوق حیوانات در کشور قانونی تصویب نشده و متهمان چنین پرونده هایی با حکم های بازدارنده رو به رو نمی شوند، نمی توان امیدوار بود انتشار چنین فیلم هایی کاهش پیدا کند.
منبع: تابناک

دیدگاه تان را بنویسید