آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه و نماینده ولی فقیه اصفهان، در مراسم سی و نهمین سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی ، که در نگارستان امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: سال 38 که به قم سفر کردم برای تحصیل، آن زمان آیت الله مصطفی خمینی در قم اسفار درس می‌داد، امام خمینی تاکید داشتند اشخاص با استعداد و توان علمی به تحصیل و فعالیت علمی بپردازند، به همین منظور به حاج آقا مصطفی دستور دادند که ایشان به قم بروند و به فعالیتها علمی و تحصیلی مشغول شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به خاطرات خود در نجف اشرف اشاره کرد و اظهار داشت: شش ماه قبل از این‌که امام خمینی(ره) به نجف تبعید شوند من در نجف بودم، آنجا توفیق داشتم پنج سال در خدمت امام خمینی(ره) باشم. سید مصطفی فقط پنج شنبه به حضور امام می آمد. به پیشنهاد من و یکی از دوستان آیت الله مصطفی خمینی تدریس درس خارج را شروع کرد، درس خارج اول در خانه ایشان شروع شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وی عمیقاً می آمد و پای درس پدر می نشست ولی نیازی به درس نداشت چون خود مدرس خارج بود. اما امام دریایی بود، یکبار سید مصطفی در درس پدر اشکال کرد و امام این تعبیر را داشتند که باید بیایی و اینجا بنشینی آنچه در کتاب می خوانی کافی نیست، امام دریا و مصطفی دریاچه بود.

وی با بیان اینکه حاج آقا مصطفی درس خارج اصول را تدریس می‌کرد و درسی عمیق و بسیار دارای سطح بالای علمی ارائه می‌داد، تصریح کرد: بنده دو سه سفر در خدمت حاج آقا مصطفی در پیاده روی اربعین بودم و از ایشان استفاده می‌کردم، شخصی بسیار با صفا و خالی از غرور و تکبر بود با اینکه استاد ما بود بدون نصیحت کردن با ما بسیار دوستانه رفتار می‌کرد و انسان خاصی بود که حقا بنابر فرموده امام خمینی(س) امید آینده اسلام بود و شخصیتی بسیار اخلاقی داشت.

آیت الله طباطبائی نژاد، با بیان خاطراتی دیگر از امام خمینی خاطرنشان کرد: امام خمینی سال اول که به نجف رفته بودند اجازه ندادند در خانه ایشان کولر نصب شود، پس از اینکه به ایشان گفته شد همه از کولر استفاده می‌کنند امام خمینی اجازه استفاده از کولر در منزلشان را دادند، پیش از اینکه برای امام کولر تهیه شود ایشان از پنکه برای خنک شدن استفاده می‌کردند، امام همیشه ساده زیستی داشتند و از جوانی خودشان را به نحوی تربیت کرده بودند که تجمل در زندگی ایشان راهی نداشت و حاج آقا مصطفی تربیت شده مکتب چنین شخصیتی بود که به آن درجات اخلاقی و علمی رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.