رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به تصویب بودجه ۱۷ هزار میلیاردی شهرداری تهران در سال ۹۵ گفت: به همین میزان شهرداری تهران از دولت طلب دارد که باید برای وصول این طلب چاره‌اندیشی شود.

جی پلاس، اقبال شاکری در دویست‌ و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش دیون شهرداری تهران توسط معاون مالی شهردار تهران در تذکری گفت: نسبت بدهی به بودجه در بخش‌های خصوصی و عمومی به ترتیب ۳۰ به ۴۰ و ۴۰ به ۵۰ درصد بوده که متاسفانه این رقم ۷۰ درصد بودجه شهرداری تهران در سال ۹۵ را شامل می‌شود.

وی افزود: شهرداری تهران ۱۷ هزار میلیارد تومان طلب از دولت دارد که باید برای وصول آن چاره‌اندیشی کند.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران میزان بدهی‌های سر رسید شده شهرداری را ۱۳ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: قطعا با وصول ۱۷ هزار میلیارد طلب موجود، مشکل شهرداری تهران در این زمینه قابل حل خواهد بود.

شاکری در ادامه به تجربه کشورهای پیشرفته در اجرای پروژه‌های مختلف با استفاده از منابع مالی خارجی اشاره کرد و افزود: حدود ۳۰ درصد از پروژه‌ها در کشورهای در حال توسعه به شیوهBOT انجام می‌پذیرد؛ این در حالیست که بهره‌گیری از این شیوه در مدیریت شهری کشور با انتقاد روبه‌رو ست و لازم است در سرمایه‌گذاری مالی و اقتصادی به این امر توجه بیشتری داشته باشیم.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید