مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز از رهاسازی ۱۰ هزار قطعه بچه ماهی کپور با هدف کاهش میزان جلبک های موجود در استخر پارک بزرگ ائل گلی خبر داد.

جی پلاس، محمدحسین حسن زاده پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: استخر ائل گلی با شش هکتار مساحت و عمق ۶ تا ۱۲ متری خود یک حوضه و محدوده بسته است که یک میلیون متر مکعب آب را در خود جای داده است.

وی افزود: این استخر به دلیل اینکه محیطی بسته و محدود است، در برخی مواقع با ایجاد فیتوپلانکتون ها و موجودات ریز باکتریایی و جلبکی خاص روبرو می شود.

حسن زاده با بیان اینکه وقتی شرایط اکولوژیکی برای زندگی ماهیان و آبزیان فراهم باشد، رنگ آب به سبز آبی و زیتونی تغییر پیدا می کند که این حالت ایده آل ترین است، تصریح کرد: از طرفی هم بهترین شرایط زندگی برای ماهی ها در ایجاد همین فیتوپلانکتون ها و جلبک هاست که شرایط لازم برای زندگی موجودات زنده مثل ماهی ها را در استخر فراهم می کند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز با اشاره لزوم هوادهی برای این حجم از آب مسدود شده در استخر ائل گلی، گفت: سازمان پارکها با روش های مختلف مثل کارکرد آب نماها، باز چرخانی آب استخر اقداماتی در زمینه هوادهی آب استخر را انجام می دهد.

وی ادامه داد: قسمت ها و لایه های زیرین این استخر به دلیل کمترین برخورد، از بابت این بازچرخانی بوهای نامطبوع ایجاد می کند که سازمان پارکها و فضای سبز تبریز برای برای جلوگیری از این حالت دست به اقداماتی زده است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز هوادهی با ایجاد و نصب پمپ های بازچرخانی آب به میزان لازم و همچنین اضافه کردن برخی گونه های ماهی مثل ماهی های کپور و ماهی های لجن خوار در سطح استخر را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

وی با اشاره به رها سازی ۱۰ هزاز قطعه بچه ماهی در استخر ائل گلی، اظهار داشت: در فاز نخست این اقدام که صبح امروز انجام شد، پنج هزار بچه ماهی کپور و همچنین طی هفته آینده نیز پنج هزار ماهی در استخر رها سازی می شوند.

حسن زاده یادآور شد: رهاسازی این تعداد ماهی به استخر ائل گلی، میزان جلبک های ایجاد شده را به حداقل رسانده و شرایط اکولوژیکی مناسب برای استخر را فراهم می کند.

منیع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید