رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، برگزاری جشنواره شهر مهر با موضوع اخلاق شهروندی-سیره محمدی را سبب گسترش مهربانی میان شهروندان عنوان کرد.

جی پلاس؛ حجت‌الاسلام عبد المقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به برکات برگزاری جشنواره «شهر مهر» و اثرات آن در ترویج اخلاق مداری و سیره حضرت رسول اکرم(ص) گفت: این جشنواره به لحاظ ساختار اخلاق اسلامی و شناخت صحیح نسبت به ائمه ی هدی (ع) به ویژه شخص رسول اکرم(ص) که برای هدایت، تبلیغ و ارشاد مردم مبعوث شده بودند می تواند در میان شهروندان و آحاد جامعه بسیار موفق و کارساز عمل کند.

وی اظهار کرد: پیامبر خدا (ص) فرمودند "انَّمَا بُعِثْت لِاتَممَ مکَارمَ الْأَخْلَاق"؛ به این معنا که به‌راستی من مبعوث شدم تا شرافت‌های اخلاقی را کامل و تمام کنم و به مردم بیاموزم. بر اساس این فرموده ی رسول خدا، آموختن و ادامه دادن راه و روش زندگی حضرت محمد (ص) می تواند مهم ترین و ایمن ترین گام در رسیدن به یک جامعه ی نیکو و ایده آل و خداپسندانه باشد.

حجت الاسلام ناصحی ادامه داد: امروزه در جوامع بین المللی، آیین اسلام به دلیل اصالت و آموزه های باارزش و کاملش برای دنیای استکبار مساله ای لاینحل و مشکل زاست؛ چرا که یکی از مهم ترین دستورات اسلام، ظلم نکردن و زیر بار ظلم نرفتن است که این امر با اصول مستکبرین در تضاد است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای کم سو کردن و خاموشی چراغ پرفروغ آیین رسول خاتم اسلام(ص) گفت: مخالفت های استکبار جهانی علیه دین اسلام، گاه حمله به شخص پیامبر(ص) به وسیله ی فضاهای مجازی، تبلیغات و رسانه هایی است که قدرت در دست آنان است و گاه، اهانت به ساحت ائمه اطهار (ع) و تلاش برای مخدوش کردن چهره آن ها است.

وی افزود: امروز تمام سعی و تلاش ما این است که با انقلاب عظیم و بابرکتی که بر اساس اسلام ناب به وجود آمده است از رسول خداوند(ص) و کتاب آسمانی قرآن کریم در راستای تبلیغ و شناساندن آن به مردم به خصوص نسل جوان به اشکال مختلف دفاع کنیم.

حجت الاسلام ناصحی، برگزاری جشنواره «شهر مهر» از سوی شهرداری منطقه ٢٠ تهران را اقدامی سازنده و مفید در این راستا عنوان کرد و گفت: جشنواره "شهر مهر" که با همکاری نهادهایی مانند شهرداری، مساجد، سراهای محلات، برادران بسیجی و ... از سوی شهرداری منطقه ۲۰ شهر تهران اجرا می شود می تواند اخلاق مداری را بر اساس روش زندگی حضرت رسول اکرم(ص) در میان شهروندان تهرانی گسترش دهد و با این روش یک جامعه شهری را به سمت همان عطوفت و مهربانی که در ذات و سیرت پیامبر عظیم الشان و ائمه اطهار ما نمایان بود، هدایت کند.

جشنواره «شهرمهر» با محوریت و شعار «اخلاق شهروندی؛ سیره محمدی» و با مشارکت آموزش و پرورش و مدارس، مساجد، پایگاه بسیج، حوزه علمیه و همکاری خانه های «خانواده و سبک زندگی»، «اخلاق و مهارت های اجتماعی» و «قرآن و عترت» سرای محلات برگزار از سوی شهرداری منطقه ۲۰ شهر تهران برگزار می شود. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندشدن از برنامه ها می توانند به پایگاه اینترنتی www.shhremehr.ir و یا به نشانی دبیرخانه جشنواره، واقع در بزرگراه شهید رجایی، خیابان ۱۳آبان، کوچه صحرایی، اداره اجتماعی شهرداری ناحیه ۳ منطقه ۲۰ مراجعه کنند.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید