۲۵ درصدتلفات سهم موتورسوارن

همزمان با چهارمین روز از هفته ناجا پنجمین دوره مسابقات موتورسواری سرعت در پیست آزادی با هدف موتورسواری قانونمند برگزار شد و نفرات برتر هر گروه معرفی شدند .

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سردار مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در حاشیه برگزاری این مسابقات در جمع خبرنگاران استفاده از «کلاه ایمنی»، «سلام به سلامتی»، «هیجان در مسابقه» و «آرامش در خیابان» را شعار این مسابقات اعلام کرد.

وی افزود: برطبق آمار حدود ۲۵درصد از کسانیکه در تصادفات کشته می شوند موتور سواران و ۲۰ درصد عابران هستند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: هدف از برگزاری این مسابقات آموزش استفاده صحیح از موتورسیکلت است. با برگزاری این مسابقات مهارت و آگاهی موتور سواران افزایش می یابد. سردار مهری همچنین با اشاره به اینکه آشنایی با مسائل هندسی و جاده ای زیر نظر مربیان و متخصصان از دیگر رویکردهای برگزاری این مسابقات است، افزود: عدم آگاهی موتورسواران موجب بروز رفتارهای پرخطر از جمله تصادف می شود لذا فرهنگ سازی در استفاده از موتور یک ضرورت است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت : تخلیه هیجان در پیست کاهش رفتار پرخطر را به دنبال دارد. وی افزود : کسانیکه به طور حرفه ای و با آگاهی و مهارت از موتورسیکلت استفاده می کنند کمتر دچار مشکل می شوند. وی در پایان گفت: پیست های موتورسواری مکانی برای تخلیه هیجانات موتورسواران است و نیروی انتظامی با مشارکت فدراسیون اتومبیل رانی و موتورسواری با برگزاری چنین برنامه هایی ضمن ایجاد بستر برای تخلیه هیجان و شور جوانان اقداماتی در راستای مهارت افزایی و آگاهی بخشی انجام می دهد. به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در این مسابقات شرکت کنندگانی از پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس افتخاری و فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری در بخش آزاد شرکت کرده اند. منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید