استقبال مقامات از اصلاحات العبادی

رئیس جمهوری عراق و ریاست اقلیم کردستان و برخی دیگر از مسئولان عراقی از اصلاحات اخیر نخست وزیر در نظام سیاسی کشور استقبال کردند. همچنین صدها تن از ساکنان بغداد با برگزاری تظاهرات این اصلاحات را تایید کرده و خواهان انجام اصلاحات جدید و مجازات فاسدان شدند.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز،‌ فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق از اصلاحات اخیر حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور در نظام سیاسی استقبال کرد و خواهان انجام تحقیقات گسترده در خصوص فساد در وزارتخانه‌ها شد.
وی تاکید کرد: هدف اقدامات العبادی اصلاح نظام سیاسی و تمرکز بر شایستگی و لیاقت مسئولان در نهادهای کشور و کاهش هزینه‌ها بوده است. همچنین باید نامزدهای لایقی برای پست‌های دولتی انتخاب شود که بتوانیم از مهارت آنها در این زمینه استفاده کنیم. معصوم ضمن تاکید بر ایجاد استراتژی فراگیر برای خدمات رسانی به شهروندان تاکید کرد که باید به قانون اساسی برای اتخاذ اقدامات لازم عمل کرد. هم‌چنین ریاست اقلیم کردستان عراق نیز در بیانیه‌ای اقدامات العبادی در انجام اصلاحات و به ویژه لغو معاونت‌های رئیس جمهور و نخست وزیر را تایید و تاکید کرد: برای موفقیت این اقدامات باید به حقوق اقلیم کردستان عراق و میزان مشارکت این اقلیم و همچنین دیگر گروه‌های قومی و دینی توجه شود. محسن سعدون، نماینده ائتلاف کردستان در پارلمان عراق نیز تاکید کرد که کردها اصلاحات نخست وزیر عراق در نظام سیاسی این کشور را تایید می‌کنند. وی گفت: باید به خواسته‌های مردم عراق احترام گذاشته شود. کردها طرفدار این اصلاحات هستند و در مجازات وزیرانی که دست به فساد زده‌اند با دولت عراق همکاری می‌کنند. مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق نیز در بیانیه‌ای از عراقی‌ها خواسته تا در صورت مخالفت پارلمان با تصویب اقدامات العبادی تظاهرات میلیونی را در مقابل پارلمان این کشور برگزار کنند. وی از نهادها و تمامی هیات‌های مستقل در عراق خواست تا با فاسدان در کشور مقابله کنند. در همین راستا صدها تن از عراقی‌ها با برگزاری تظاهرات در میدان التحریر در بغداد اصلاحات حیدرالعبادی در نظام سیاسی کشور را تایید کرده و خواهان انجام اصلاحات جدید و مجازات فاسدان شد. تظاهرکنندگان تاکید کردند که روز جمعه نیز تظاهراتی را برگزار کرده و از پارلمان می‌خواهند تا اصلاحات دولتی را تصویب کند. منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید