شورای نگهبان دو لایحه بین‌المللی تایید کرد

شورای نگهبان لایحه موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا و تشریفات (پروتکل) اصلاحی آن را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، لایحه موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا و تشریفات (پروتکل) اصلاحی آن مصوب جلسه مورخ بیست و چهارم تیرماه یک‌هزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی در جلسه هفتم مرداد ماه شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
تذکر: - در فراز اخیر ماده ۷ آمده «... ظرفیت مندرج در بند ۱ این ماده ...»، نظر به اینکه ماده مذکور در مصوبه ارسالی فاقد بند است، با عنایت به متن انگلیسی، قسمت اول این ماده باید به عنوان بند ۱ و فراز دوم به عنوان بند ۲ آورده شود. همچنین لایحه اجازه مشارکت دولت جمهوری اسلامی ایران در برنامه صندوق بین‌المللی پول جهت کاهش فقر و ارتقای رشد (PRGT) مصوب جلسه مورخ بیست و چهارم تیرماه یک‌هزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی در جلسه هفتم مرداد ماه شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. تذکر: - در ماده واحده باید عبارت «حق برداشت مخصوص» بیرون پرانتز و SDR در داخل پرانتز قرار داده شود تا اصل ۱۵ قانون اساسی بطور کامل رعایت شود. منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید