آمریکا اعلام کرد:

کره شمالی کشوری در گروه ۳

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد، کره شمالی با توجه به قاچاق انسان و قاچاق زنان، مردان و کودکان کره‌ای که آن‌ها را وادار به نیروی کار اجباری و برده جنسی می‌کند، کشوری در «گروه 3» محسوب می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی از سال ۲۰۰۳ میلادی همواره در گزارش‌های سالانه وزارت امور خارجه آمریکا در مورد قاچاق انسان جزو کشورهای "گروه ۳" بوده است.
کشورهای «گروه ۳» کشورهایی هستند که دولت‌هایشان به طور کامل از حداقل استانداردها تبعیت نمی‌کنند و برای رسیدگی و حل آن‌ها نیز تلاش خاصی انجام نمی‌دهند. در مقابل کشورهای «گروه ۱» به طور کامل حداقل شروط قانون «حفاظت از قربانیان قاچاق» سال ۲۰۰۰ میلادی را رعایت می‌کنند. کشور "گروه ۱" بدین معنا نیست که مشکل قاچاق انسان را ندارد اما این کشورها به این مشکل خود اذعان کرده و برای حل آن تلاش می‌کنند. دفتر نظارت و مبارزه با قاچاق انسان وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سال ۲۰۱۵ میلادی خود نوشت، کره شمالی بیش از ۵۰ هزار نیروی کار اجباری را به خارج از کشورش می‌فرستند. داده‌های واشنگتن مطابق با آمارهایی است که اوایل سال جاری میلادی توسط کره جنوبی منتشر شد. وزارت امور خارجه سئول اعلام کرد، ۵۰ هزار تبعه کره شمالی به مکان‌هایی فرستاده شده‌اند که در آنجا نقض‌های شدید حقوق بشر و سوء استفاده از دستمزد را تحمل می‌کنند. در این گزارش همچنین آمده است، پیونگ‌یانگ بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تبعه کره شمالی را زندانی کرده و کار اجباری بخشی از سیستم سرکوب سیاسی در این کشور است. دیگر کشورهای "گروه ۳" که نامشان در این گزارش آمده است، شامل روسیه و سوریه می‌شوند. منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید