۸۵ درصد ورودی دانشگاهها تا سال۹۸ باید براساس سوابق تحصیلی باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید طبق قانون ۸۵ درصد ورودی ها به دانشگاه در سال ۹۸ بر اساس سوابق تحصیلی باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در سی دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشورا ظهار کرد: هیچ ثروتی برای جامعه بالاتر از سرمایه انسانی نیست.

وی افزود: سرمایه انسانی می تواند جامعه را متحول کند و این سرمایه در وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت محقق می شود. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون سال ۹۲ برای ورود دانش آموزان به دانشگاه ابلاغ شد که دانش آموزان باید بر اساس سوابق تحصیلی به موسسات آموزش عالی راه پیدا می کردند. وی بیان کرد: کنکور راه خوبی برای استعداد یابی ورود به دانشگاه نیست و ظرفیت ارزیابی یک معلم در روند آموزشی بسیار موفق تر از گزینش در کنکور است. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به دنبال استعداد یابی از طریق وزارت آموزش و پرورش هستیم عنوان کرد: باید طبق قانون مذکور ۸۵ درصد ورودی ها به دانشگاه در سال ۹۸ بر اساس سوابق تحصیلی باشد. وی در پاسخ به پرسشی درباره پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان اظهار کرد: خوشبختانه کمیته بررسی مطالبات آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است که باید مطالبات به حق فرهنگیان را بررسی کند تا پرداخت شود. منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید