معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش گفت: تعطیلی مدارس ابتدایی باید طبق تقویم آموزشی باشد، اگر معلمی تدریس دروس را تمام کرده می تواند تکرار دروس داشته باشد.

جی پلاس، حمیدرضا کفاش درباره انتقادهایی مبنی بر اینکه ساعات مصوب درسی در مدارس ابتدایی با بطالت پر می‌شود، گفت: اتمام سال تحصیلی در دوره ابتدایی باید طبق تقویم آموزشی باشد.

وی افزود: اگر معلمی تدریس دروس را تمام کرده است، می تواند تکرار دروس کند یا برنامه های پرورشی و فرهنگی برای دانش آموزان داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش تصریح کرد: پیش از اینکه زمان آموزشی تکمیل شود تعطیلی مدارس خلاف قانون است و تا پایان خرداد مدارس باید دایر باشند اگر مدارس تعطیل شوند خود اولیاء مدعی خواهند شد که چرا تعطیل کرده ایم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی در اختیار مدیران مدرسه است، گفت: در حال حاضر نیز اردوگاه شهید باهنر، برج میلاد موزه های تهران پر از دانش آموزان مقطع ابتدایی است تا زمان آموزشی با برنامه های تفریحی و پرورشی پر شود. شاید تعداد محدودی از مدارس برنامه خاصی نداشته باشند.

این روزها امتحانات دانش آموزان ابتدایی تمام شده است و اولیاء کارنامه فرزندان خود را نیز از مدارس دریافت کرده اند اما به دلیل اینکه ساعات آموشی باید تکمیل شود، دانش آموزان به اجبار در مدارس حضور پیدا می کنند. برخی از مدارس برای حضور دانش آموزان هیچ برنامه ای ندارند و دانش آموزان ساعاتی که در مدرسه حضور دارند را به بطالت می گذرانند یا برخی دیگر از مدارس تنها به دانش آموزانی که به تلاش بیشتر احتیاج دارند گفته اند به مدارس بیایند که از مدارس گزارش می رسد برای آنان نیز برنامه خاصی وجود ندارد.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید