مدارس استعداد درخشان کاهش می یابد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: دانش آموزانی که واقعا استعداد برتر نداشته و بدون رعایت قوانین مصوب وارد مدارس سمپاد شده اند، به تدریج به مدارس عادی باز می گردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهدی نوید ادهم درباره سیاست کاهش کمی مدارس استعداد های درخشان اظهار کرد:مدارس سمپاد که رشد بی رویه و غیر منطقی داشته اند در آینده کاهش می یابند.

وی افزود: آن دسته از دانش آموزانی که واقعا استعداد برتر نداشته و بدون رعایت قوانین مصوب وارد مدارس سمپاد شده اند در یک برنامه ریزی چند ساله به تدریج به مدارس عادی باز می گردند و مشغول به تحصیل می شوند. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به آخرین مصوبه شورای عالی درباره استعدادهای برتر اظهار کرد: البته سیاست ما جداسازی دانش آموز با استعداد از دیگر دانش آموزان نیست. نوید ادهم تصریح کرد: تعداد اندکی از دانش آموزان که استعدادهای فوق برتر دارند جداسازی و در مدارس تیزهوشان ادامه تحصیل می‌دهند. در همین ارتباط، حسین شجاعی رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش پرورش در گردهمایی مدیران مدارس استعدادهای درخشان فارس از توسعه بی رویه مدارس استعدادهای درخشان انتقاد کرده است و هدف از راه اندازی این مدارس را شناسایی و تربیت دانش آموزان نخبه و تیزهوش که دارای ویژگی هوشی خاصی در جامعه هستند را ذکر کرد. وی گفته است بر اساس نرم و هنجار های جمعیتی نباید تعداد این دانش آموزان در جوامع مختلف بالا باشد اما تحصیل تعداد بالای دانش آموزان در مدارس استعدادهای درخشان کشور با این فرضیه تناسب ندارد. شجاعی با اشاره به اینکه سرعت فراگیری علم در دانش آموزان متفاوت است، گفت: تحصیل همزمان دانش آموزان نخبه و تیزهوش و دانش آموزان عادی تعارض بزرگی را در روش تدریس برای معلم ایجاد می کند لذا اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش در دولت جدید توجه به کیفیت آموزشی در مدارس تیزهوشان است و توسعه کمی به هیچ وجه در دستور کار نیست. منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید