رییس اداره بازرسی و حسابرسی داخلی بانک قرض الحسنه مهر ایران در حاشیه جلسه شورای مدیران، از کاهش ۵۰ درصدی میزان شکایت مشتریان بانک در مهر و آبان ماه امسال خبر داد و تاکید کرد: سیاست اصلی این اداره اهتمام به پیشگیری از وقوع تخلف در بانک است.

رییس اداره بازرسی و حسابرسی داخلی بانک قرض‌الحسنه مهرایران در حاشیه جلسه شورای مدیران، از کاهش ۵۰ درصدی میزان شکایت مشتریان بانک در مهر و آبان‌ماه امسال‌ خبر داد و تاکید کرد: سیاست اصلی این اداره اهتمام به پیشگیری از وقوع تخلف در بانک است.

به گزارش جماران، چغازردی رییس اداره بازرسی و حسابرسی داخلی بانک قرض‌الحسنه مهر در این جلسه اظهارداشت: هدف اداره بازرسی و حسابرسی داخلی صیانت از حقوق بانک است تا عملکرد واحدها با چهارچوب ضوابط، مقررات و سیاست‌های بانک منطبق بشود و از انحرافات احتمالی که ممکن است در اهداف، برنامه‌ها و عملکرد بانک اثرگذار باشد پیشگیری به عمل آید.

وی افزود: طبق چارت سازمانی باید ۲۹ نفر در ساختار این اداره فعالیت کند که در حال حاضر ۲۰ نفر از پرسنل در این بخش‌ها مشغول خدمت‌رسانی هستند، اما علی‌رغم کمبود بازرس در این اداره کارها در چارچوب‌های ترسیم شده در حال انجام است.

رییس اداره بازرسی و حسابرسی داخلی بانک با اشاره به نقش مطالبات در ارزیابی‌های بانکی اظهارداشت: پیگیری مستمر برای کاهش مطالبات غیر جاری بانک (سر رسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول) توسط این اداره از اهمیت بالایی برخوردار است و در شاخص‌های ارزیابی بانک تاثیرگذار است.

رییس اداره بازرسی و حسابرسی داخلی بانک در رابطه با مازاد نقدینگی شعب گفت: در ابتدای سال مشکلاتی در خصوص رسوب نقدینگی بالاتر از سطح مجاز در شعب دیده می‌شد که بلافاصله اصلاح شدد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت مشتری‌مداری در ساختار بانکی کشور گفت: با توجه به حساسیت‌های مدیریت‌عامل بانک در خصوص رضایتمندی مشتریان و صدور دستورالعمل‌های متنوع در این خصوص، خوشبختانه میزان شکایات مرتبا رو به کاهش است به نحوی که در مهر و آبان ماه امسال این روند با کاهش چشم‌گیری روبه‌رو بوده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.