برخی از اپلیکیشن ها بسیار بیشتر از سایرین به گوشی فشار وارد می کنند و در نتیجه می توانند تاثیر قابل توجهی در مصرف باتری هم داشته باشند. به گزارش جی پلاس، در تازه ترین گزارش AVG Technologies درباره اپ های موبایل، نرم افزارهایی که بیشترین میزان باتری مصرف می کنند اعلام شده اند. البته برخی از این اپ ها در کشور ما چندان مورد استفاده نیستند اما بررسی آنها خالی از لطف نیست. بر اساس این گزارش اپلیکیشن ها زیر به ترتیب بیشترین تاثیر را بر عملکرد گوشی می گذارند (همه این اپ ها در زمینه مصرف باتری هم سرآمد هستند اما ترتیب قرار گیری آنها متفاوت است):

  1. Snapchat
  2. Spotify
  3. Line
  4. Samsung WatchOn
  5. Clean Master
  6. Microsoft Outlook
  7. Amazon Shopping
  8. SoundCloud
  9. BBC iPlayer
بر اساس این گزارش، اسنپچت نه تنها باتری موبایل را خالی می کند بلکه میزان زیادی کَش هم به خود اختصاص می دهد تا بر عملکرد گوشی هم تاثیر بگذارد در واقع اسنپ چت نسخه ای رمزنگاری شده از پیام های ارسالی و دریافتی شما ذخیره می کند و به همین دلیل حافظه ظیادی از موبایل را به خود اختصاص می دهد. برای مثال یک ویدئوی ۱۰ ثانیه ای ارسالی در اسنپچت می تواند ۱۱ مگابایت کَش تولید کند! نرم افزار واچ آن سامسونگ برای کنترل تی وی و ستاپ باکس هم در این زمینه سرآمد است. در لیستی دیگر، اپ هایی که بیشترین میزان استفاده از باتری را دارند به ترتیب نمایش داده می شوند که اپ واچ آن سامسونگ در این زمینه بدترین شرایط را دارد:
  1. Samsung WatchOn
  2. Snapchat
  3. Microsoft Outlook
  4. Line
  5. Clean Master
  6. Spotify
  7. Amazon Shopping
  8. Super-Bright LED Torch
  9. BBC iPlayer
این دولیست ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و همانطور که می بینید تنها یک اپ غیر مشترک در آنها وجود دارد و این نشان می دهد که مصرف بالای باتری و ایجاد کَش بیش از حد ارتباط نزدیکی با هم دارند. پیش از این تصور می شد که فیس بوک در این زمینه سرآمد است اما حالا می بینیم که این اپ ها حتی از اپ سنگین فیس بوک هم وضعیت نابسامان تری دارند. نکته مهم این است که دو اپ همچون اسنپچت و لاین بیشترین تاثیر منفی را روی گوشی میگذارند زیرا هر دو پیام رسان بوده و بیش از سایر اپ ها مورد استفاده هستند. پس اگر کاربر دائم این اپ ها هستید، دلیل افت شدید باتری موبایل تان پیدا شد. به علاوه باید هر روز اقدام به پاک کردن کشَ این اپ ها کنید تا انباشته نشود. در گزارش ۲۰۱۶ AVG Technologies نکات جالب دیگری هم وجود دارند. کاربران اندروید به طور متوسط ۳۳ اپ روی دستگاه های خود دارند و سامسونگ همچنان محبوب ترین برند در زمینه گوشی های اندرویدی به شمار می رود. منبع: timesunion

دیدگاه تان را بنویسید