در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس امثال همچون سال‌های قابل شاهد معرفی محصولاتی قابل‌توجه از سوی شرکت‌های مطرح خودروسازی بودیم. از شاسی‌بلندهای کوچک ۲۰ هزار دلاری گرفته تا خودروهای کروک ۲۰۰ هزار دلاری.

به گزارش جی پلاس، هر نمایشگاهی برای خود برترین‌هایی دارد و نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۶ نیز یکی از آن‌هاست. اگرچه تمامی خودروهای به نمایش درآمده فوق‌العاده بودند اما برخی توانستند بیشتر جلب توجه کنند و محبوب‌تر باشند. در این بین می‌توان به شاسی‌بلند جدید استلویو شرکت آلفارومئو، خودرو لوکس میباخ اس ۶۵۰ کابریولت و برخی دیگر اشاره داشت. حال مشاهده این مقاله و آشنایی با برترین‌های نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۶ خالی از لطف نخواهد بود.

۱. جگوار I-Pace مفهومی

در نمایشگاه امسال لس‌آنجلس جگوار در بخش اتومبیل‌های الکتریکی با دستی پر به میدان آمد. این کمپانی به معرفی نخستین شاسی‌بلند الکتریکی‌اش به نام I-Pace کانسپت پرداخت که باتوجه به نام آن یک نمونه اولیه از محصول الکتریکی آینده محسوب می‌شد. جگوار با معرفی این شاسی‌بلند رقیب سرسختی را برای تسلا مدل X معرفی کرد و حتی می‌توان آن را رقیبی برای دیگر الکتریکی‌ها نیز دانست.

به گفته Frank Markus از مدیران اجرایی جگوار، I-Pace کانسپت با باتری ۹۰ کیلووات ساعتی قادر است محدوده ۳۵۲ کیلومتری را پس از هر بار شارژ سپری کند. آی پیس در طراحی نشان از خودروهای آینده جگوار می‌دهد ولی در عوض محصولی معمولی و به سبک امروزی نیست. در فضای داخلی صفحه‌نمایش لمسی و تریم سفید یادآور سفینه‌های فضایی و همچون دیگر کانسپت‌ها طراحی داخلی آینده‌نگرانه‌ای را دارد. پیمایش ۳۵۲ کیلومتری با یکبار شارژ، فضای داخلی برای ۵ سرنشین و مدت شارژ سریع از دیگر ویژگی‌های آی پیس است. مشخص نیست جگوار چه زمانی نمونه نهایی I-Pace را معرفی و روانه بازار می‌کند اما بعید است به این زودی‌ها باشد!

۲. هوندا سیویک Si پروتوتایپ

هوندا این مدل را تنها در دو نسخه سدان و کوپه طراحی کرده است که به گیربکس شش سرعته مجهزند. پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار توربو با خروجی ۲۰۵ اسب‌بخاری قدرت سیویک Si را تامین می‌کند. استفاده از ویژگی‌های فنی جالبی چون دیفرانسیل ضد لغزش، سیستم فرمان و تعلیق اسپرت هوشمند، سیویک Si را در گروه برترین‌های لس‌آنجلس قرار می‌دهد. نسخه تولیدی این خودرو زمانی در ۲۰۱۷ روانه بازار خواهد شد. البته چیزی که همه هواداران سیویک منتظر آمدنش هستند، سیویک Si نیست! بلکه سیویک Type R است که خبرهای غیررسمی می‌گویند سریع‌ترین هاچ‌بک جهان اگر فکر می‌کنید Civic Si Prototype قدرت لازم را ندارد هوندا قصد داشته Civic Type R با کارایی بالا را سال آینده راهی بازار کند.

۳. آلفارومئو استلویو ۲۰۱۸

آلفارومئو استلویو بی‌شک یکی از ستاره‌های درخشان نمایشگاه لس‌آنجلس بود. خودرویی که باید آن را نخستین شاسی‌بلند آلفارومئو محسوب کرد که از طراحی جولیا سدان نیز بهره می‌برد. ترکیب طراحی سدان جولیا و شاسی‌بلند استلویو، خودرویی جذاب و قدرتمند را به وجود آورد که از موتور پرتوانی برخوردار است. به ادعای شرکت ایتالیایی، استلویو سقف سرعتی ۲۸۳ کیلومتربرساعتی داشته، سرعتی که بسیاری از شاسی‌بلندهای متوسط فعلی بازار، آرزوی رسیدن به آن را دارند.

۴. رضوانی بیست آلفا

سوپراسپرت بیست آلفا در حقیقت ترکیبی از پیشرانه چهار سیلندر آکورا با پلتفرم لوتوس است و رضوانی تنها درب‌های منحصربه فرد آن‌را از کسی قرض نگرفته! Beast Alpha با پیشرانه خود می‌تواند خروجی ۵۰۰ اسب‌بخاری داشته باشد که در نوع خود قابل تحسین است.

۵. مینی کانتریمن ۲۰۱۷

مینی، زیرمجموعه ب‌ام‌و، در نمایشگاه امسال لس‌آنجلس از شاسی‌بلند کوچکش رونمایی کرد. این خودرو بیشتر مناسب مسافت‌های شهری و هدف مینی نیز از طراحی آن احتمالا همین‌ موضوع بوده. کانتریمن برخلاف اکثر خودروهای مینی که همیشه ظاهری جمع و جور دارند، ابعاد بزرگتری دارد و به نظر می‌رسد مشتریان این شرکت بریتانیایی تمایل بیشتری برای خریداری آن داشته باشند

۶. نیسان روگ ۲۰۱۷

نیسان در لس‌آنجلس ۲۰۱۶ با معرفی نسخه Star Wars شاسی‌بلند Rogue چشم‌های زیادی را به سمت خود چرخاند. همانطور که می‌دانید ۲۶ آذرماه جاری فیلم جدید جنگ ستارگان با نام روگ وان (Rogue One: A Star Wars Story) اکران می‌شود. نیسان نیز از شباهت نام خودروی‌اش با این فیلم نهایت استفاده را کرد و علاوه بر تیزرهای تبلیغاتی، حتی یک نسخه خاص از روگ را هم با نام Star Wars آماده کرد که رنگی مشکی دارد و در فضای داخلی و خارجی از تم این فیلم بهره گرفته شد.

۷. مرسدس بنز میباخ اس ۶۵۰ کابریولت

یکی دیگر از ستاره‌های نمایشگاه امسال خودروی لوکس مرسدس بنز، میباخ اس ۶۵۰ کابریولت، بود؛ خودرویی با طراحی داخلی و ظاهری چشمگیر و لاکچری در کنار رینگ‌های ۲۰ اینچی کروم. مرسدس تنها ۳۰۰ دستگاه از میباخ اس ۶۵۰ تولید خواهد کرد که ۷۵ دستگاه آن راهی بازار ایالات‌متحده می‌شود. البته قیمت این مدل بیش از ۳۰۰ هزار دلار است که تولید محدود بودنش در این قیمت ماورایی بی‌تاثیر نیست. البته این احتمال وجود دارد که مرسدس تیراژ این روباز آلمانی را در آینده افزایش دهد.

۸. هوندا CR-V مدل ۲۰۱۷

باتوجه به فروش سالیانه ۳۰۰ هزار دستگاهی CR-V این انتظار از هوندا می‌رفت که در لس‌آنجلس نسل جدیدش را معرفی کند و خوشبختانه این اتفاق هم افتاد. نسل پنجم CR-V شاسی‌بلند فول سایزی است که در طراحی بسیار به نسل قبلی‌اش شباهت دارد و تنها برخی تغییرات کوچک در ظاهر پیدا کرده است.

۹. جیپ کامپس ۲۰۱۷

شرکت جیپ در نمایشگاه لس‌آنجلس به معرفی کراس‌اوور کامپکت Compass پرداخت که باید آن را بردار کوچکتر جیپ چروکی نیز محسوب کرد. در طراحی از گرند چروکی الهام گرفته و توانست در میان خودروهای نمایشگاه یکی از محبوب‌ترین‌ها به شمار رود. محصولات جیپ بسیاری جان سخت بوده برای جاده‌های ناهموار بسیار مناسب هستند، دراین بین Compass نیز با چنین ویژگی همراه بود و عملکرد بالایی در سبک آف‌رود دارد. احتمالا آمریکایی‌ها در میان دیگر افراد، مشتریان پروپاقرص این کراس‌اوور جدید جیپ باشند.

۱۰. پورشه پانامرا ۲۰۱۷

نسل جدید پورشه پانامرا مرز بین خودرو لوکس و مدرن را شکسته است؛ پورشه‌ای که در فضای داخلی با کلیدهای متعدد و یک صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی لمسی توانست به یکی از محبوب‌های لس‌آنجلس تبدیل شود. البته پانامرا ۲۰۱۷ چند ماه پیش معرفی شد و هدف پورشه تنها نمایش نسل جدید فست‌بک لوکس خود به مردم آمریکای شمالی بود.

منبع: جی اس ام

دیدگاه تان را بنویسید