کار کردن در خانه گزینه‌ی ایده‌آل خیلی از افراد است. تنظیم زمان کار، نبود همکار و تنهایی کار کردن، نحوه‌ی پوشش و تغذیه‌ همه از عواملی به حساب می‌آیند که کار کردن در خانه را جذاب می‌کنند. به گزارش جی پلاس، به دلیل نبود نظارت کافی اغلب افرادی که این گزینه را برای خود انتخاب می‌کنند از کارایی خیلی پایینی رنج می‌برند. در ادامه سعی شده تا ۴ توصیه برای افزایش کارایی در این زمینه ارائه شود.

۱. چند کار را با هم انجام ندهید

چندوظیفگی چند وظیفگی یا انجام دادن چند کار به صورت همزمان دشمن درجه‌ی یک کارایی به حساب می‌آید و می‌تواند کارایی فرد را تا ۴۰ درصد کاهش دهد. در ضمن این عمل باعث افزایش استرس و کاهش لذت از اوقات فراغت خواهد شد. بنابراین یاد بگیرید که خود را از شر چند وظیفگی خلاص کنید تا تمرکز خود در انجام کارها را افزایش دهید و به کارهایی که به آن‌ها عشق می‌ورزید مشغول شوید. برای رسیدن به تمرکز در کارها باید گوشی‌ موبایل را از اطراف خود دور کنید تا اعلانیه‌های شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، پیامک یا زنگ حواس شما را پرت نکنند. با این حال بعضی اوقات جواب دادن به ایمیل یا تلفن جزوی از برنامه‌ به حساب می‌آید. در چنین وضعیتی در بین کارهای خود، وقتی را به این کار اختصاص دهید یا برای هر ایمیل یک زمان مشخص کنید تا به عنوان مثال در طول ۱۰ دقیقه ایمیل‌ها را جواب دهید.

۲. لوازم کاری مناسب تهیه کنید

مهم‌ترین نکته‌ای که در منزل باید به آن توجه کنید وجود وسایل مناسب برای کار کردن است. بنابراین به فکر تهیه‌ی یک میز کاری راحت و جادار باشید. در ضمن به سمت انجام تمامی کارهای خود بدون استفاده از کاغذ پیش بروید. اگر تلفن جزعی مهم از فرآیند کاری شما به حساب می‌آید یک هدفون با کیفیت تهیه کنید، یا اگر اینترنت وسیله‌ی ارتباطی شما است سعی کنید به سرعت و اتصال پایدار برسید. در کل وسایل اصلی کار خود را شناسایی و در تهیه‌ی بهترین نوع آن اقدام کنید.

۳. شرایط محیطی را آماده کنید

یکی از مزیت‌های بزرگ کار کردن در دفتر تاثیر تفکر اصلی سازمان بر کارایی کارمندان است. این تفکر در غالب‌های گوناگونی چون فرهنگ سازمانی یا حتی دکوراسیون داخلی نشان داده می‌شود. بنابراین با کار کردن در خانه از این مزیت بی‌نصیب خواهید ماند؛ با این حال باید شرایط محیطی خانه را طوری درست کرد که کم‌ترین صدمه را از این دوری متحمل شد. شاید دکوراسیون داخلی خانه یا اتاق کار، پخش موزیک یا خوردن نوشیدنی حین کار از جمله راه‌حل‌هایی باشند که به کمک شما می‌آیند. آرامش در کار

۴. به راهکارهای افزایش تمرکز خود فکر کنید

بعضی اوقات در حین کار، شاید مشغول فعالیتی شوید که برای دیگران خوشایند نباشد ولی در حقیقت باعث افزایش تمرکز می‌شوند. به عنوان مثال با خودکار بازی کردن؛ این عمل شاید سروصدایی ایجاد و دیگران را اذیت کند ولی تمرکز شما را بالا می‌برد. انسان نمی‌تواند صد در صد از حواس خود را بر روی یک کار متمرکز کند و همیشه درصدی از انرژی مغز شما معطوف به دنیای خارج از کار است. بنابراین می‌توان با استفاده‌ی هوشمندانه از این ظرفیت خالی در جهت منافع کاری استفاده کرد. شاید این ۴ توصیه در ظاهر کم‌اهمیت به نظر برسند، ولی با انجام این فعالیت‌ها می‌توان تا حدودی فضای خانه را با فضای واقعی اداره شبیه‌سازی کرد. اگرچه باز هم این توصیه‌ها کامل نیستند و بنا به شرایط هر فرد تغییر می‌کنند. بهینه‌سازی فضای کاری در خانه با بهینه‌سازی رفتارهای کاری شما ارتباط تنگاتنگی خواهد داشت؛ اگر بتوانید این دو عامل را به هم نزدیک کنید حتما به کارایی بالاتر هم خواهید رسید. منبع: زومیت

دیدگاه تان را بنویسید