اگر شما هم جزو کاربران وب سایت اشتراک گذاری تورنت KickAssTorrents یا اصطلاحأ KAT هستید و چند ساعتی است که در دسترسی به آن با مشکل روبرو شده اید، لازم است بدانید که این تنها مشکل شما نیست. به گزارش جی پلاس، براساس گزارش هایی که امروز منتشر شده، به نظر می رسد نیروهای امنیتی مالک این وب سایت را دستگیر کرده و سرورهای آن را از دسترس خارج نموده اند. گفته شده که گرداننده اصلی این وب سایت یک مرد سی ساله به نام آرتم والین اهل کشور لهستان است. براساس بیانیه مطبوعاتی که توسط وزارت دادگستری آمریکا منتشر شده، از خانم لزلی کالدول معاون دادستان نقل قول شده که:

تاکنون چندبار با اقدامات قانون شکنانه آقای والین برخورد شده بود و سرورهای مورد استفاده او توسط نهادهای امنیتی از دسترس خارج شده بودند، اما او باز هم با استفاده از سرورهایی در نقاط مختلف جهان به کارهایش ادامه داد. با این حال، دستگیری او در لهستان بار دیگر نشان می دهد که مجرمان سایبری شاید بتوانند متواری شوند، ولی در نهایت به چنگ قانون می افتند.
گفته شده که مراحل قانونی برای استرداد آقای والین به آمریکا و آغاز فرایند بررسی پرونده او در این کشور آغاز شده است. با این حال، می دانیم که روال کار وب سایت های به اشتراک گذاری تورنت پیچیده است و این احتمال وجود دارد که نسخه های پشتیبان از این وب سایت همچنان بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. تردیدی نیست که تعطیلی این وب سایت ضربه سختی به پیکره جامعه علاقمندان به تورنت است، جامعه ای که پاتوق اصلی آنها پس از تعطیلی وب سایت The Pirate Bay در سال ۲۰۱۴، وب سایت KAT بود. دستگیری آقای والین نشان می دهد که هرگاه مسئولان امنیتی اراده جدی برای انجام کاری داشته باشند، آن را در نهایت انجام می دهند. اما هنوز برای قضاوت نهایی زود است، چرا که احتمالأ نسخه های پشتیبان این وب سایت به زودی کار خود را آغاز می کنند. منبع: تک شات

دیدگاه تان را بنویسید