معرفی ۱۰ خودرو برتر در سال ۲۰۱۵ + تصویر

کمپانی های مشهوری چون گوگل در سال 2015 سعی کردند در معرفی اتومبیل های خودران و تصاحب جاده ها از سایرین پیشی بگیرند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در زمینه معرفی خودروهای مفهومی نیز پیشرفت هایی را نظاره گر بودیم که تا پیش از این تصورش را هم نمی کردیم. حالا با پایان سال ۲۰۱۵ خالی از لطف نیست اگر مروری بر خودروهایی داشته باشیم که در سال گذشته توجه منتقدان و عموم مردم را به خود جلب کردند و در این حوزه خوش درخشیدند. ۱- TESLA MODEL S وقتی صحبت از خودروهای الکتریکی می شود، تسلا مدل S سردمدار گروه است. منتقدین معتقدند وقتی سایر کمپانی ها قصد ورود به حوزه خودروهای الکتریکی را دارند باید مدل S را الگوی خود قرار دهند. تسلا مدل S شیک و قدرتمند است که هرگز راننده خود را ناامید نمی کند. این خودرو دارای دو موتور الکتریکی است؛ یک موتور القایی AC در جلو که ۲۵۷ اسب بخار نیرو تولید می کند و یک موتور در عقب که توان تولید نیرویی مشابه را دارد.این خودرو در مجموع ۳۲۹ اسب بخار بازده دارد و از ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور برخوردار است. باتری که تولید این قدرت را به عهده دارد یک باتری لیتیوم- یونی ۷۰ کیلو وات ساعتی است. این خودرو می تواند با بسیاری از خودروهای مسابقه ای در کلاس خود رقابت کند. تسلا مدل S می تواند با یک بار شارژ حدود ۳۸۰ کیلومتر مسافت را بپیماید.

تسلا مدل S
۲- TOYOTA PRIUS سالهاست که وقتی صحبت از اتومبیل های هیبریدی به میان می آید نام تویوتا Prius می درخشد. با توجه به مصرف سوخت کم ، این اتومبیل از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. موتور کوچک ۱.۸ لیتری چهار سیلندر و موتور الکتریکی تویوتا پریوس همراه با هم قادر به تولید ۱۳۴ اسب بخار هستند. در وضعیت ایده آل با این خودرو می توان ۸۲ کیلومتر به ازای هر گالن در شهر و ۷۷ کیلومتر در بزرگراه راند. شاید موتور این خودرو تا حدودی به نظر ضعیف بیاید، اما این خودرو برای مصارف معمول و شهری و مقرون به صرفه طراحی شده که به خوبی هم از عهده آن بر می آید. باز هم تکرار می کنیم که تویوتا پریوس بهترین خودروی هیبریدی در بازار است.
تویوتا پریوس
۳- HYUNDAI GENESIS اگر دنبال یک سدان لوکس و قدرتمند هستید سراغی هم از Genesis هیوندا بگیرید. این خودرو در دو مدل با دو موتور متفاوت عرضه می شود: موتور ۳.۸ لیتری شش سوپاپ که ۳۴۸ اسب بخار نیرو تولید می کند، یا یک موتور هشت سوپاپ که قادر به تولید ۴۲۰ اسب بخار است. دف عقب (محور عقب متحرک) استاندارد این خودرو است اما نمونه های چهار چرخ متحرک هم تولید می شوند. فرمان بسیار نرم است ، و سیستم تعلیق آن توسط لوتوس تنظیم می شود تا امکان سواری راحت را فراهم بیاورد. ظاهر جنسیس بسیار شیک و در عین حال ساده است. نسبت مصرف بنزین آن به مسافت پیموده شده برابر است با ۲۴ کیلومتر درون شهری و ۳۷ کیلومتر بزرگراهی به ازای هر گالن. که البته با توجه به اینکه این اتومبیل یک سدان لوکس بزرگ با موتوری قدرتمند است غیر از این هم از آن انتظار نمی رود. قسمت های داخلی آن پوششی چرمی دارد و مواد به کار رفته در طرح این خودرو از کیفیت بالایی برخوردارند. به طور کلی Genesis انتخاب خوبی در گروه سدان های لوکس با اندازه متوسط است.
Genesis
۴- TOYOTA AVALON در گروه سدان های با سایز متوسط ، تویوتا آوالون یکی از بهترین هاست. ظاهر زیبا و خطوط چشم نواز آن یکی از مزیت های این اتومبیل است. قسمت داخلی این خودرو نیز بسیار لوکس است. استفاده از کنترل های لمسی خازنی آن به راحتی امکانپذیر است. موتور شش سوپاپه آوالون قادر به تولید ۲۶۸ اسب بخار قدرت است و از گیربکس اتوماتیک شش دنده ای بسیار نرم و روان برخوردار است. مدل هیبرید این خودرو نیز در دسترس می باشد که از یک موتور ۴ سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی بهره می برد. سیستم تعلیق فوق العاده آن سفری نرم و راحت را برای سرنشینان فراهم می کند.
تویوتا آوالون
۵- AUDI A3 یک اتومبیل لوکس با موتور ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و دیفرانسیل جلو و گیربکس اتوماتیک شش دنده نوع استاندارد این خودرو است. نمونه ۲۲۰ اسب بخاری با موتور ۴ سیلندر و چهار چرخ متحرک نیز موجود است که البته از قیمت بالاتری برخوردار است. فرمان نرم و بی نقص این خودرو کنترلی بی نظیر را برای راننده فراهم می آورد. سیستم تعلیق با اتومبیل های اسپورت برابری می کند و آسایش را برای سرنشینان در طول سفر به همراه می آورد. این خودرو نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کرده و برای سفرهای روزمره اتومبیلی بسیار مناسب است.
آئودی A3
۶- JAGUAR XJ این خودرو با قیمتی حدود ۸۰ هزار دلار عرضه می شود. بدنه آلومینیومی و سبک آن رانندگی خاطره انگیز را برای شما رقم می زند. موتور استاندارد این خودرو یک موتور شش سوپاپ با ۳۴۰ اسب بخار نیرو است. البته نمونه هشت سوپاپ آن قادر به تولید ۴۷۰ اسب بخار است. اگر از عاشقان سرعت هستید، پیشنهاد می کنیم حتما XJR را امتحان کنید که ۵۵۰ اسب بخار قدرت را در دستان شما قرار می دهد. نمونه استاندارد XJ دف عقب است اما نمونه چهار چرخ متحرک آن هم تولید شده است. قسمت جلوی اتاق از طراحی هنرمندانه ای برخوردار است که پوشش های چرمی در آن چشم شما را می نوازند. رانندگی با این خودرو بسیار نرم و راحت است.
جگوار
۷- HONDA ACCORD سال هاست که هوندا آکورد در کلاس خود جزو اتومبیل های مطرح است. قیمت آن مناسب و در حدود ۲۳ هزار دلار است. دو نمونه مختلف از آکورد با موتورهای متفاوت در دسترس هستند. اگر قصد صرفه جویی در مصرف سوخت را دارید به سراغ موتور ۴ سیلندر ۱۸۵ اسب بخار بروید. اگر هم به دنبال قدرت بیشتر هستید نمونه شش سوپاپ با ۲۷۸ اسب بخار قدرت مناسب شما خواهد بود. این دو موتور در دو نمونه گیربکس اتوماتیک یا دستی ۶ دنده ای دیده می شوند. مدل های EX آکورد دارای Apple CarPlay و Android Auto هستند که از طریق سیستمی بدون دکمه کنترل می شود.
هوندا آکورد
۸- MAZDA 6 مزدا ۶ در گروه سدان های بزرگ هم ردیف با هوندا آکورد قرار می گیرد. ظاهر این خودرو بسیار زیباست. موتور ۴ سیلندر ۱۸۴ اسب بخار آن با گیربکس دستی شش سرعته همراه شده است. نمونه گیربکس اتوماتیک هم وجود دارد که دارای حالت Sport است که با انتخاب آن می توانید دنده ها را مانند حالت دستی تغییر دهید. کنترل فرمان این خودرو در کلاس مربوطه بی نظیر است.سیستم تعلیق سواری نرم و راحت را به ارمغان می آورد. طراحی داخلی نیز با بهره مندی از مواد با کیفیت بسیار زیبا و چشمگیر است. این خودرو بدون شک انتخاب خوبی در گروه سدان هاست.
مزدا 6
۹- FORD FOCUS ST فورد فوکوس ST ترکیبی از قدرت اکتان بالا و مصارف متنوع روزانه را در یک هاچ بک چهار درب در کنار هم قرار می دهد. این خودرو قدرت خود را از موتور ۴ سیلندر DOHC شانزده سوپاپ که با گیربکس دستی ۶ سرعته هماهنگ شده می گیرد. فورد فوکوس ST با ۲۵۲ اسب بخار قدرت قادر است صفر تا صد را در ۶.۳ ثانیه طی کند، و در ۳۸.۷ ثانیه به حداکثر سرعت خود که ۲۴۷ کیلومتر در ساعت است برسد. فرمان نیمه الکترونیکی و کمک فنرهای بی نظیر آن رانندگی لذت بخشی را برای شما به همراه خواهند داشت. اگر دنبال اتومبیلی برای مصارف روزانه و همچنین ماجراجویی های آخر هفته می گردید فورد فوکوس ST را انتخاب کنید.
فورد فوکوس ST
۱۰- ۲۰۱۵ MAZDA CX-5 مزدا CX-5 یکی از بهترین خودروهای SUV سال ۲۰۱۵ است. مدل چهار چرخ متحرک این خودرو با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر که قادر به تولید ۱۸۴ اسب بخار قدرت است عرضه می شود. گیربکس این مدل اتوماتیک و شش سرعته است. با توجه به فضای داخلی برای قرار دادن وسایل، این خودرو یکی از بهترین گزینه ها برای سفر است. فرمان و سیستم تعلیق بی نظیری که در این خودرو وجود دارد سفر را هر چه دلپذیرتر می کند. در طراحی داخلی از پلاستیک با کیفیت بالا استفاده شده است. در مرکز کنسول دو پورت USB قرار دارد. سیستم Mazda Connect هم از طریق یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی در دسترس است که با استفاده از کنترل هایی که بر روی فرمان قرار دارند نیز قابل کنترل است.
مزدا CX-5
منبع: تک شات

دیدگاه تان را بنویسید