وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: که به دلیل عدم اطلاع بسیاری از کاربران ایرانی از نحوه عملکرد شبکه های اجتماعی خارجی، اطلاع شخصی آنها در خطر قرار دارد. به گزارش جی پلاس، محمود واعظی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره افزایش اخیر تعداد پیامک‌های تبلیغاتی گفت: شورای عالی فضای مجازی در جلسه اخیر مقررات ارسال پیامک‌های ارزش افزوده و تبلیغاتی را به تصویب رسانده که بر این اساس کمیته‌ای متشکل از ۹ دستگاه و به ریاست وزارت ارشاد عهده‌دار موضوع شده و امیدواریم با راه‌اندازی این کمیته موضوع پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده ساماندهی شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤالی در خصوص توافق سران دو قوه درباره توقف دستور فیلترینگ سه شبکه اجتماعی موبایلی گفت: از توافق دو رئیس قوه خبر ندارم اما در حالت کلی ترجیح دولت این است که مردم از شبکه‌های اجتماعی که در داخل میزبانی می‌شوند استفاده کنند زیرا فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای همه روشن نیست و مردم اطلاعات خصوصی خود را در این شبکه‌ها قرار می‌دهند و احتمال دارد اطلاعات که از محلی در خارج از کشور که میزبانی می‌شود مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. وی ادامه داد: از سوی دیگر دانشگاه‌ها و بخش خصوصی باید تولید این شبکه‌ها را افزایش دهد و وزارت ارتباطات نیز آمادگی لازم برای ارائه امکانات به این بخش‌ها را دارد. همچنان که یکی از شبکه‌های ایرانی که جدیداً در این باره راه‌اندازی شده از استقبال خوبی برخوردار شده است. واعظی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه سرانجام مرجع تصمیم‌گیری درباره فیلترینگ چه نهادی است؟ گفت: در عرصه فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی سیاست‌گذاری برنامه‌های کلان را انجام می‌دهد و آنچه که مورد تصویب شورا قرار می‌گیرد برای همه لازم‌الاجراست. وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آینده فیلترینگ هوشمند اینستاگرام چگونه خواهد بود؟ گفت: نرم‌افزار فعلی بعلاوه نرم‌افزار دیگری گسترش می‌یابند و برای فازهای بعدی فیلترینگ هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند. واعظی همچنین برای بهره‌برداری از دو موتور جستجوی ایرانی ساخته شده توسط دو دانشگاه در دهه فجر اظهار امیدواری کرد. منبع: ایتنا

دیدگاه تان را بنویسید