رییس انجمن ژنتیک ایران طی نامه ای از ابتکار یک شرکت هواپیمایی در نقش کردن یک گونه درحال انقراض بر بدنه هواپیماهای این شرکت تقدیر کرد.

به گزارش جی پلاس، اقدام این شرکت در منقش کردن دو هواپیمای ایرباس ۳۲۰ و ایرباس ۳۰۰-۶۰۰ به تصویر یوزپلنگ ایرانی با همکاری انجمن یوزپلنگ ایرانی با هدف جلب توجه جهانیان به این گونه درحال انقراض انجام شده است.

دکتر محمود تولایی، رییس انجمن ژنتیک ایران در نامه ای به مهندس عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری آورده است: «کشور عزیز ما ایران سرشار از منابع طبیعی و خدادادی است و به تنهایی بیش از مجموع کشورهای اتحادیه اروپا از ذخایر ژنتیکی و گونه‎های زیستی برخوردار است. لکن بسیاری از این سرمایه‎ها و ظرفیت‎ها مغفول مانده است.

اقدام نوآورانه شرکت هواپیمایی معراج در منقوش نمودن سفیر خودبه تصویر یکی از گونه‎های نادر و ویژه طبیعت ایران، "یوز ایرانی" بسیار جالب و مورد توجه علاقه‎مندان به ذخایر ژنتیکی ایران واقع شده و استقبال و تمجید برخی رسانه‎های عرصه بین‎الملل نیز موید همین نوآوری مورد اشاره است که قطعا حاصل یک تفکر پویا است.

به عنوان خادم یک انجمن علمی با نیم قرن سابقه که رسالتش با علم ژنتیک در عرصه‎های پزشکی، کشاورزی، ریزسازواره، گونه‎ها، حیات‎وحش و ...گره خورده است، رویکرد آن شرکت را تقدیر کرده، پیشنهاد می‎شود از این رویکرد مبتکرانه تقدیر به عمل آید.»

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید