هشتمین سمینار هندسه و توپولوژی از ۲۲ تا ۲۶ آذرماه با حضور دانشمندان داخلی و خارجی به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

به گزارش جی پلاس، بهروز بیدآباد، دبیر هشتمین کنفرانس هندسه و توپولوژی و استاد دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر درخصوص جزئیات برنامه های این کنفرانس گفت: دو روز نخست همایش به برگزاری چهار کارگاه آموزشی تخصصی هندسه و توپولوژی اختصاص خواهد داشت که مدرسان این کارگاه ها از استادان کشورهای آلمان، فرانسه، روسیه و ایران خواهند بود.

وی با اشاره به محورهای همایش هندسه و توپولوژی اظهار داشت: این کنفرانس بین المللی در چندین محور اصلی شامل هندسه «فینسلر»، «شار ریچی» و کاربردهای آن، سیستم های دینامیکی، کاربردهای هندسه، هندسه مختلط ، هندسه «ریمانی»، هندسه «شبه ریمانی»، هندسه «فیزیک»، هندسه «الجبروئید»، گروه های «لی و جبرهای لی»، «توپولوژی جبری»، «توپولوژی عمومی»، «هندسه متریک»، «هندسه تماسی»، «هندسه جبری»، «آنالیز روی منیفلدها»، هندسه «همتافته» برگزار می شود.

وی تاریخ ارائه مقاله و سخنرانی های کلیدی کنفرانس هندسه و توپولوژی را از ۲۴ تا ۲۶ آذرماه اعلام کرد و گفت: حدود ۱۱۰ مقاله منتخب از سوی کمیته داوران در طول سه روز به صورت سخنرانی شفاهی یا مقاله به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: صاحبنظران و محققانی از کشورهای آلمان، فرانسه، روسیه، مجارستان، ایران و احتمالا هندوستان به صورت سخنرانی، ارائه مقاله خواهند داشت.

هشتمین سمینار بین المللی هندسه و توپولوژی به همت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری انجمن ریاضی ایران و تعدادی از دانشگاه های کشور برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه تان را بنویسید